• Anonym

Ser inte hur jag ska kunna känna mig vacker på bröllopsdagen

Mertzi skrev 2011-07-03 09:42:20 följande:
    Jag är totalt missnöjd med min vikt, och det är nånting jag kämpat med så länge jag kan minnas.
    Det går bara inte.
    Trodde bröllopet skulle ge mig tillräckligt med motivation men jag är totalt värdelös för jag lyckas inte likförbannat :(
    "Skönt" att höra att det är fler än jag som trodde att bröllopet som stundade skulle ge den där knuffen som behövdes för att ta tag i vikten ordentligt. Jag vill ju vara mitt finaste jag när jag gifter mig men ändå fick jag aldrig ändan ur vagnen. Istället gick jag upp i vikt. Nu har jag iofs gått ner 2,5 kg av de 10 jag gått upp sedan förra sommaren, men jag trodde jag skulle kunna vara de där 10 kg lättare när jag gifte mig utan problem, tack vare bröllopet som motivation.
  • Anonym
    Anonym (Ytlig) skrev 2011-07-04 14:57:47 följande:
    Mina överarmarna är flammiga - har alltid varit det och jag får ofta kommentarer då folk tror att jag bränt mig. Det är inget som gör ont, så jag har faktiskt inte brytt mig så mycket -hittils. Har sökt bolero, men då det kan vara högsommarvärme vid bröllopet så känns det konstigt att ha extraplagg till klänningen.
    Själv hade jag turen i tonåren att få finnar på ryggen, som lämnade små ärr. Egentligen syns de inte, bara det att jag blir väldigt brun, och ärren blir då kvar som ljusa prickar. Jag har haft så jobbigt med min rygg sedan dess. Först var det pinsamt med finnarna, och sedan med ärren. Funkar på vintern när ryggen är vit, då syns det ju inte, men det är ju på sommaren man vill vara mer avklädd på iaf. Dessutom hade en underbar barndomsvän charmen påkopplad vid ett tillfälle och frågade vad det vita på ryggen var. Ärr svarade jag sanningsenligt. Han, puckot, svarade då "men ha på dig en tröja för då" (en varm sommarkväll). Tack för den puffen i självförtroendet!
    Och då på bröllopet. Kommer ha brun rygg, axelbandslös vit klänning och stå med ryggen mot gästerna hela vigseln. Så jag kommer ha utsläppt hår och slöja. Jag kommer inte känna mig bekväm annars, ifall nu någon ser mina vita ärr (som man kan försöka sminka bort) och tänker på detta... Så synd, men det får bli så. Kommer inte känna mig bekväm för fem öre annars.
  • Anonym

Jag gillar din inställning kattpoet!!!
    Helt rätt tankesätt! Och det viktiga är inte hur man ser ut utan det som man utstrålar! Det lyser igenom allt. Ni vet de där människorna som e så snygga tills de öppnar munnen??? Eller bara tittar på en. Helt plötsligt upptäcker man att de inte är så vackra. Sen finns det de som ser rätt så alldagliga ut tills de öppnar munnen och man liksom fångas av deras inre skönhet!!!
    Så mitt tips är: Hitta något eller några saker som du tycker om med dej själv o jobba ifrån det!

Detta kanske låter jättelöjligt men jag har alltid tyckt att jag ser tråkig ut men upptäckte att på nått foto så såg jag rätt så bra ut( enligt mej själv då!)
    Så jag övade lite på just det leendet så jag kunde känna mej bekväm om det var så att någon skulle slänga upp en kamera framför mej!

Men det viktigaste kommer innifrån!
    Hoppas att du får en underbar dag!
    Kramar

• Anonym

Men vad fin du är! Hoppas er dag var underbar!

Svar på tråden Ser inte hur jag ska kunna känna mig vacker på bröllopsdagen