bråk med sambons barn....
Det här låter kanske lite "harsh" men jag tror att du måste sätta dig in i din sambos sons situation. Du är bara två år äldre än vad han är, tänk själv vad du skulle känna om din mamma eller pappa skulle få barn med någon som är ungefär i din ålder. Jag säger inte att hans el hans flickväns reaktioner är berättigade, men kanske ur det perspektivet något lättare att förstå. För 16-åringen så är det ändå lite annorlunda eftersom du ändå är så pass mycket äldre än henne att du blir "vuxen" i hennes ögon... Men för din sambos son kan det säkert vara svårt att acceptera känslomässigt. Med tiden så kommer det säkert att "gå över" och normaliseras, men försök att bara sätta dig över det och låt det inte provocera dig.
Och farmför allt så tror jag att du måste tala med din sambo, för det är trots allt han som är knuten i allt sammans, han måste nog prata med sin son. Att "bollen ligger hos den andre" funkar evt mellan jämbördiga människor, men det är faktiskt en förälder-barn relation och då kan man inte resonera så... pappa kommer alltid att vara pappa - han måste alltid vara den som är den vuxne i den relationen oavsett om hans son har fyllt sextiofem...