Gopplan skrev 2011-07-03 21:58:49 följande:
Tack! Ja, jag ska bara njuta på min dag och inte bry mig om allt trassel som varit innan. Vad gjorde dina släktingar?
bruden skrev 2011-07-03 21:07:12 följande:
Vad säger cateringfirman om att komma in med fler gäster så tätt inpå? Där vi ska vara så får vi inte lägga till gäster senare än 9 dagar före bröllopet. Detta pga att de ska hinna förbereda, handla in all mat osv. Det är ju inte bara själva bröllopet som drabbas utan allt runtomkring.
Jag hade nog stått på mig och sagt ifrån. Tradition eller inte så gör man inte så helt enkelt.
De sa från början att de behövde veta en vecka innan så jag får se om de går med på att fixa en tallrik till.Skulle jag göra så skulle jag bli ovän med hela släkten. De skyller hela tiden på att de inte kan något annat språk än franska så de kan inte fixa något själva. Vi har bokat hyrbilar, biljetter mm till alla. Får nog klämma in honom i en extrasäng i svärföräldrarnas rum, det kan de gott ta!
Junibrud skrev 2011-07-03 21:27:14 följande:
Låt svärmor fixa boende!
På bröllopet kom inte min morbror även om han hade sagt att de skulle komma. De var sex personer. Vi betalade 6000 kr för ingenting.
Nej vad surt! Ja det känns ju ännu värre att betala för folk som inte kommer. Kan ju förstå om folk blir sjuka, men inte annars.Hahahahaha!
Mina släktingar bjöd också in folk som jag absolut inte tyckte var självklara gäster + en jäkla massa barn fast vi ville ha en barnfri fest. Vi ville ha ett litet intimt bröllop på 35-40 pers.
Vissa var så irriterade att jag höll på att strypa dom....
-Ja kommer inte om inte HAN är bjuden...och bla bla bla bla.
Så jag fick bjuda in dom iaf fast det känndes märkligt men jag ORKADE INTE att tjaffsa med dom...dom får vad dom vill bara dom slutar gå mig på nerverna.
Och ja frid och fröjd tills veckan innan då kom dom plötsligt på att dom inte hade råd att resa till Köpenhamn så då sa dom nej tack vi kan inte komma.
Jag gifte mig i Danmark och jag har sagt att jag gärna hjälper dom som vill med att boka resor och hotell och hela mitt hem var överfullt av dom som inte hade råd till att bo på hotell en natt. Men ändå så satt jag två dagar innan med gäster som helt plötsligt inte hade bokat hotell och nu var det så dyrt så nu visste de inte om de hade råd.
Jag bröt fullständigt ihop och min underbara mamma kontaktade alla som hade "problem" och sa att nu var det hon som skötte kontakten och hjälpte till med att boka.
Jag var så stressad att jag gick upp flera kilo i vikt (jag går inte ner i vikt när jag blir stressad utan tvärt om). Så dagen innan jag ska gifta mig kan jag inte komma in i min klänning.....paniken var total. Min underbara vännina fick sy hela natten...in och slet upp innerkjolen och bredda ut den...jag såg ut som en sprängfärdig julgris om hon inte hade räddat mig...tacka vet jag alla underbara vänner och släkt som hjälper till med alla idioter till vänner och släkt man har.
Dagen blev iaf helt underbar och jag njöt och lät ingenting förstöra min underbara dag! Det är ju bara en gång...och ja vad ska man säga ALLT löser sig men shit vad irriterande det kan bli ibland ;)