• bruden

sex dagar innan bröllopet tillkommer gäster?

Säg nej! OSA är OSA och närbröllopet är så nära hade jag sagt ifrån helt enkelt. Nån måtta får det väl ändå vara!{#emotions_dlg.djavulsk} Det är ERT bröllop så vad har hennes vänner på ert bröllop att göra om ni inte känner dem? Har de inte fått en formell inbjudan är de inte bjudna, punkt slut. Kan låta hårt men så nära inpå hade jag blivit vansinnig om min blivande svärmor hade gjort så här.

• bruden

Vad säger cateringfirman om att komma in med fler gäster så tätt inpå? Där vi ska vara så får vi inte lägga till gäster senare än 9 dagar före bröllopet. Detta pga att de ska hinna förbereda, handla in all mat osv. Det är ju inte bara själva bröllopet som drabbas utan allt runtomkring.
    Jag hade nog stått på mig och sagt ifrån. Tradition eller inte så gör man inte så helt enkelt. 

• bruden
    Aniara4 skrev 2011-07-03 21:28:10 följande:
    Eller så kan han väl få vara med på middagen, ställ upp ett litet campingbord längst ner i lokalen och köp en Gorbys som personalen får värma upp i mikron. Sen beklagar du att det inte gick att ordna för fler gäster med så väldigt kort varsel, men ni har verkligen ansträngt er för att se till så att han också får mat! {#emotions_dlg.djavulsk}
    Hahaha!
Svar på tråden sex dagar innan bröllopet tillkommer gäster?