sex dagar innan bröllopet tillkommer gäster?
Vi hade vårt OSA-datum måndagen efter påsk för att kunna ha gott om tid att planera allt. Visst var vi beredda på att folk kunde tacka ja lite för sent men idag, sex dagar innan bröllopet ringde svärmor för att meddela att hennes bror ska komma på bröllopet. Han har redan köpt biljett och allt är klart. Hon har övertalat honom att komma trots att han först tackat nej, men hur snällt är det mot oss som har lagt ned en evighet på våra festhäften med gästpresentationer, bordsplaceringen, placeringskort mm? Dessutom har vi redan spikat antalet gäster hos cateringfirman mm. Till på köpet förväntar han sig att vi ska ordna boende för vi har ju bokat hotell till alla andra gäster, men om det inte finns något ledigt rum nu då? Ska han sova hos oss då? Min blivande vill göra om alla häften mm nu, men det är ju inte bara en massa jobb utan även kostsamt. Jag blir så trött på min svärmor! Först bjöd hon in SINA vänner utan att ens fråga oss om det är ok, och tyvärr kommer dessa främlingar som jag inte alls ville bjuda och nu fortsätter hon att tjata på folk för att de ska komma. Lätt för henne att bjuda in folk när hon inte hjälper till med något! Gahhh!