• Pinkgrape

Bröllop eller inte.. jag ger upp!

Förlåt, jag har absolut inget råd att ge förutom att prata igenom det ordentligt med honom. Jag förstår att du redan har gjort det och att det känns ganska hopplöst nu. Jag har gått igenom ungefär samma duster med min blivande. Även vi gifter oss 13 augusti och det är inte förrän nu i helgen som det verkligen gått in för honom att detta är på riktigt och kommer hända tror jag. Det är först nu han börjat förstå att det inte är länge kvar och mycket som ska fixas och hur viktigt det är för mig, samt hur otroligt stressigt det blir för mig att ordna allt själv. Det hjälper ju inte dig på något sätt, jag vet det, men det kanske skulle vara värt det att prata med honom igen?

Är detta något han verkligen vill? Inte just att gifta sig, men hela grejen med bröllop? För min blivande var det där skon klämde. Han ville inte ha middagen och festen och alla gästerna och tårtan och dans och allt sådant. När vi hade kommit så långt i diskussionerna gick det bättre. Jag kunde äntligen börja förstå honom och han mig.

Tyvärr finns det nog inte så mkt annat att göra än att bita i det sura äpplet och prata ännu en gång. Det är väl fortfarande främst så man löser problem.

Jag hoppas att du får bra råd av andra här på BT, för jag kan bara komma på det du inte ville att man skulle säga.

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
Svar på tråden Bröllop eller inte.. jag ger upp!