Ful ring
Vill man bli överraskad kan man tyvärr inte få välja också! Om du inte vill bita i det sura äpplet och tala om för din M2B att du vill ha en annan ring får du försöka ändra ditt sätt att tänka (inte helt lätt). Jag önskade mig för några år sedan ett berlockarmband, min M2B köpte ett pandora-armband, inte alls vad jag hade tänkt mig, jag ville ju ha saker som hängde och dinglade, men HAN tyckte det var fint och ville att jag skulle ha just det. Det finns en tanke och en känsla bakom, HANS tanke och HANS känsla, bara det betyder mycket för mig. Desto fler berlocker jag har fått (i födesledagspresenter, alla-hjärtans-dag-presenter osv) desto mer har jag älskat det! Det är nästan bara hans om köpt berlocker till, det har liksom blivit "vår grej", jag har köpt till ett par stycken som minnen från olika resor vi varit på (en tulpan i Amsterdam, en bärnsten i Tallin) och varje berlock har nu en liten historia.
Nu är ju din ring en ring och inget berlockarmband, men tänk på historien bakom. Min förlovningsring är lite för tjock för min smak, men vi ville väldigt gärna ha likadana (släta i guld) och hans ring såg så pluttig ut om vi hade smalare. Ja, då är jag inte helt nöjd med min ring men den har en historia, (när morfar och jag förlovade oss för 74 år sedan var det viktigt för oss att ha likadana ringar, därför har jag den här breda ringen än i dag; ska jag säga till våra barnbarnsbarn när de frågar).
Kanske köpte din man den ringen för att han inte hade råd med en mer blingig? Då är det en del av er historia! Jag har en kompis som har en silverring som förlovningsring, de var båda studenter när de förlovade sig och hade inte råd med något annat, nu är det en fin och bra historia!
Försök älska din ring som den är, och tanken bakom. Och så satsar du lite extra på att få din vigselring blingig och fin!