• Pinkgrape

50 bästa sätten att fria! Fyll på.

Vi hade inget himlastormande frieri, utan vi tog gemensamt ett beslut bara om både förlovning och giftemål när det senare blev aktuellt. Det passade oss bra :)

Något jag såg på tv en gång har dock etsat sig fast. Tror det var på Oprah eller liknande. I USA är väl frierier överlag lite vanligare, att tjejen inte vet om något och att killen redan ordnat med ring osv. Det handlade då om de som friade som överraskning och de hade ordnat med fotograf som satt i hemlighet gömd någonstans och fotade frieriet. Jag minns så väl ett par där han friade ute i en park och det var på hösten, så löven var så otroligt vackra i en massa nyanser av gult, rött, grönt och orange. Själva frieriet var inte storslaget, utan han gick helt enkelt ner på knä och frågade, men bilderna på paret som fotografen hade tagit. Precis vid ögonblicket då han gick ner på knä, visade ringen och hon sa ja... jag har aldrig sett vackrare bilder och de var sprängfyllda av kärlek. Att lyckas fånga precis de ögonblicket, ja, det var nog det bästa frieriet jag någonsin sett.

Jag tycker att det slår allt man sett med banderoller bakom flygplan, fråga på baseballmatcher på den där stora skärmen osv.

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
Svar på tråden 50 bästa sätten att fria! Fyll på.