M2b friade äntligen idag! vi hade ju köpt ringar tillsammans som kom i onsdags - men han ville ändå fria till mig med ring sen. Så idag kom det!
Han skulle jobba och jag är liet halvsjuk (lite feber, ont i halsen och sådär) så när han gick upp reflekterade jag inte över det utan grymtade något om "god morgon, lycka till på jobbet!" och sen somnade jag om. Han klädde på sig, fejk-åt frukost (!) och borstade tänder, fixade hår etc. Sen pussade han mig hejdå och smög på vägen ut med sig sin kavaj. Gick ner och startade bilen för att jag trodde att han skulle åka och sen gick han till ICA och köpte frukost med färska bär, vattenmelon och ananas (jag älskar ananas), min favoritjuice och risifrutti (jag älskar risifrutti nästan lika mycket som jag älskar ananas). Dessutom fick han med sig kärleksmums och 10 rosor hem (dock fick han gå till hemköp för att få tag på vettiga rosor tydligen)..
Strax efter 9 ringer det i alla fall på dörren här hemma och jag får slänga på mig kläder för att kunna öppna för vem det nu är som ringer på dörren så tidigt en lördag. Och där står han iförd jobbkläder och kavaj med rosor och en matkasse. Förvirringen var total, jag frågade nog 100 gånger medan vi gjorde iordning frukosten om inte han skulle vara på jobbet - men han hade tydligen bytt bort sitt pass idag till någon som skulle vara ledig idag men som ville jobba in timmar för att få en vecka semester till... Så det blev frukost tillsammans framför HP7pt1 (vi ska se part 2 ikväll). Sen blev det en dusch och en "sätt på dig något fint" innan vi åkte iväg.
Vi hamnade tillslut vid Tidö slott där vi åt en supergod lunch och gick och kikade lite på omgivningen och mitt på slottsbacken med utsikt över mälaren och den vackra omgivningen så går han ner på knä och berättar hur mycket han älskar mig och hur höjdpunkten på dagen är att få komma hem från jobbet och träffa mig. Sen frågade han om jag ville gifta mig med honom och så plockar han fram ringen som han hade gömt under sin skjorta fastsatt i sitt halsband.
Jag är nog världens lyckligaste idag tror jag. <3