50 bästa sätten att fria! Fyll på.
Mitt frieri till min blivande man var kanske lite annorlunda. Först och främst så var det jag som friade även fast det inet var skottdagen. Det hela började med att jag ca: 1 månad innan min sambos 30 års dag började planera en överraskningsfest. Fest upplägget var att på dagen skulle min sambo få göra lite aktiviteter med sina killkompisar,som tog med honom så han fick åka proppellerplan. Medan detta hände var jag och förberedde festen tillsammans med tjejer i en stuga i jämtlandsfjällen. Jag hade varit dit tidigare och planerat men en av mina tjejkompisar. Festen hade tema peruk,själv hade jag på mig en lila peruk med långt hår och till min sambo hade jag köpt en hårdrocksperuk. Efter en heldag med grabbarna kom de äntligen upp till stugan, min sambo blev väldigt överraskad och jag hade lyckats samla alla våra närmast 15 vänner. Brevid stugan ligger en slalombacke,där hade jag förberett ett stort hjärta av marchaller och ett stort paket. Vi åt middag och grillade och sedan bad jag en vän till oss hålla ett tal medan han gjorde det smet jag ut bakvägen iklädd svart balklänning och lila peruk och kängor. Jag gick upp i slalombacken tände marchallerna i hjärtat och ställde mig i hjärtat och väntade. Festgästerna fick ta en liten fjäll tur upp för backen och ställde sig runt hjärtat och min sambo ställde sig i med mig. Än så länge så har han inte en aning om att jag ska fria, därav det stora paketet så han skulle tro att han skulle få en present. Jag började tala om hur jag kände för honom och vad han gjorde för mig och vad jag hoppades göra för honom. När mitt tal var klart böjer jag mig ner och stoppar in handen i ett hål i paketet och tar fram ringasken och frågar, Vill du gifta dig med mig?. Då rök min sambos peruk och jag fick ett stort JA dock lite chockad. Allt detta bland våra närmaste vänner och dessutom filmades. Lite rommantiskt får man nog lov att säga :) . Nu ska vi gifta oss januari 2012