Underkläder?!
Vart kan man hitta snygga men inte alltför dyra underkläder som man kan ha under brudklänningen?!
Vart kan man hitta snygga men inte alltför dyra underkläder som man kan ha under brudklänningen?!
Lindex? Halens? Kappahl? HM? Nelly? Åhlens? Twilfit? Ellos?
Finns ju många butiker, även online, där man kan hitta sånt :)
Något speciellt du är ute efter?
Vet hur det känns, har E-kupa! Letade som en tok, hittade bara en på CHANGE för lite mer pengar än planerat.
Så för mig blir det ingenting under upptill.
Ska ut nu i helgen och leta efter underkläder...jag med har stor byst och kommer med största sannolikhet få lägga MASSOR av pengar på en vettig BH...något jag inte har lust med. När jag gick på bal och hade balklänning körde jag utan BH och det gick hur bra som helst, det var en axelbandslös långklänning, inga problem alls.! Så om jag inte hittar nåt till bra pris så kanske jag med skippar underkläder till överdelen. Finns att tejpa bysten också....
Men de flesta affärer har ju underkläder, samt en massa på nätet
MissMary kan ha en del i större stl. http://www.missmary.se/
Har hittat underkläder nu. Bara provning tillsammans med klänning! Så hoppas att allt passar till klänningen! :D
Nu ska jag tjata om precis samma företag som jag alltid gör när det kommer till underkläder för de med lite udda storlekar. Har själv 75 E/F och har hittat ett brittiskt företag som är fantastiskt. Köper alla mina underkläder därifrån och är supernöjd. Det är väl inte billigt, men billigare än att köpa såna storlekar i Sverige. Det är www.bravissimo.com
Till bröllopet har jag köpt en korsett med tillhörande trosor. http://www.bravissimo.com/products/lingerie/bodies-and-basques/evie-bridal-basque/ivory/pnn5iv/?show=16&sort=1
Banden ska gå att ta bort vilket känns bra eftersom jag kommer ha väldigt tunna band till klänningen. Är riktigt nöjd med dem. Jag som har E-kupa får omvandla storleken till 34 DD. Hörde av mig till kundservice och frågade om min storlek och de hjälpte mig gärna.
fru i augusti: jag har inte fått hem den än. Kommer tyvärr inte kunna prova den på två veckor än för jag ska bort. Men allt annat jag köpt från dem har varit jättebra så jag är inte direkt orolig. Sedan har jag inte letat efter något som är superslimmande heller utan mer något som ger en bra form. Får berätta när jag provat
Jag köpte en fin bh för ca 500 kr som jag hade tänkt ha med klänningen, men när jag nu i veckan var och provade klänningen så såg det helt dumt ut. Det var för mycket vaddering så det tryckte upp brösten alltför mycket. Vi provade att ta bort bh:n och då såg det jättebra ut. Så jag kommer att vara utan bh. Jag rekommenderar att först prova klänning utan, istället för att först köpa en dyr bh som man ändå inte kan använda på bröllopet.
Jag tror att det är bättre att satsa på en bekväm behå och slimmande höga trosor, för att sedan byta om. Riktigt bra korsetter kostar mucho mucho, och det är nödvändigt med en riktigt bra korsett om man ska använda den under sin klänning. Annars brukar de vrida sig och skapa konstiga valkar när man sitter tex. En läcker torselette för sängkammarbruk kan du hitta lite billigare, det kanske kunde vara kul istället? Bravissimo är jättebra!
Jag har provat utan bh men trivs inte alls i det! Jag hittade underkläder på Triumph det hade rea! Korsetten kaffe typ kostat 800 och fick den för 100. Köpte även trosor och strumpeband och allt gick på ungefär 350 kr. Så det tyckte jag inte var ett farligt pris. Men vet ännu inte helt hundra om det är samma färg som min klänning! Ska in och prova klänning och korsetten tillsammans. Då klänningen var lite för stort så behöver ungefär sy in det några stygn på varje sida.
Jag ska ta bild och lägga upp på allt när jag får möjlighet! :)