• Chicita

Visa mig er FAVORITBILD från er dag!

Maloka skrev 2012-06-27 15:29:42 följande:
    Nu fick jag med bilden!!
    Härlig stämning ni verkar ha där Solig
  • Chicita
    Estelle skrev 2012-06-30 16:00:20 följande:
    Niini: Ojdå, vem är brud och vem är brudgum då? Och vem är han i kostym?
    Det finns ingen brudgum.
    Det är en brud, som gifter sig med en brud.
    Måste man kalla någon av dom för brudgum? Tungan ute 
  • Chicita
    Estelle skrev 2012-06-30 15:42:13 följande:
    JustMeAndMyLove #162: Varför får vi inte se brudgummen? :) Man får se bruden, väninnan (tror jag) och på brudgummen är det bara gult vågigt hår...
    Här frågar du om brudgummen...
    Niini skrev 2012-06-30 15:56:42 följande:
    "Väninnan" ÄR "brudgummen" Flört Om du kikar riktigt noga så ser du att båda tjejerna har brudklänning :)
    Här förklarar Niini att det inte finns någon brudgum. Det du kallar väninnan är den andra bruden. Alltså två tjejer som gifter sig
    Estelle skrev 2012-06-30 16:00:20 följande:
    Niini: Ojdå, vem är brud och vem är brudgum då? Och vem är han i kostym?
    Måste någon kallas brudgum när två tjejer gifter sig? och kan inte han i kostym vara en kompis, bror eller annat kanske? Flört
    Estelle skrev 2012-07-01 18:24:58 följande:
    Ehhh...
    Niini tror jag gjorde det.
    JAG har INGEN aning... 
    Du frågar varför man inte får se brudgummen.
    Nu har du fått svar från flera att det inte finns någon brudgum. Det är två tjejer som gifter sig med varandra.
    Ett så kallat regnbågsbröllop alltså Glad
  • Chicita
    Estelle skrev 2012-07-02 16:22:14 följande:
    Varför heter det regnbågsbröllop?
    Vad kallas det när två killar gifter sig då, samma sak eller? 
    Ja det kallas samma sak då...
    Antagligen kallas det så av den anledning som MiaBella skriver. Flört
  • Chicita
    Conny skrev 2012-07-02 20:36:23 följande:
    den andra bilden är bra, denna är ärligt talat inte så lyckad. Detaljerna i klänningen försvinner i helt vitt och klänningen försvinner nästan i ljuset från stigen. Kunde gjorts bättre
    Ärligt talat... en väldigt onödig kommentar.
    Om någon älskar bilderna från sitt bröllop så spelar det ingen roll om dom är dåligt redigerade (åsikter av "förståsigpåare" och "experter").
    Om det var en fråga om "jag tänkte välja den här fotografen, hennes bilder ser ut så här, är hon bra?" så hade kommentaren varit hjälplig.
    Men nu finns det ingen anledning att kommentera bilderna på det här sättet om man inte är ute efter att framhäva sig själv genom att göra någon ledsen. 
  • Chicita
    gbg2012 skrev 2012-07-02 21:49:12 följande:
    tack, håller med. Nu tycker jag dock att vår fotograf är väldigt duktig och har den stilen vi var utefter. Vi anlitade en fotograf som försörjer sig som fotograf så vi la en del pengar och är jättenöjda. =) 

Det är nog mer frågan om smak jag såg en bild den här personen lyfte fram som finast och jag håller inte med då det inte är min stil.  
    Smaken är som baken - Delad 
    Tungan ute 

Det kommer man ju inte ifrån. Och Conny har ju lika stor rätt att tycka illa om bilden, som ni (och jag) har att tycka om den.
    Men det finns ju som sagt ingen anledning att racka ner på den.
    Bilderna är tagna och redigerade, ni ville ha det här bildspråket, så att säga att en av dina favoritbilder är dålig är ju att kritisera dig och din smak. Och det finns det ju faktiskt ingen anledning att göra.
    Sånt här kan göra mig riktigt förbannad.
    Kritik (speciellt konstruktiv) är jättebra, om det ges på rätt sätt och i rätt tid.
    Det finns ju ingen anledning att säga till nån "Du borde haft en annan underkjol till den där klänningen" eller "varför hade du inte uppsatt hår?" efter att bröllopet har varit liksom.
    Precis som man inte behöver kritisera något som personen som faktiskt betalt för tycker om...

• Chicita
    gbg2012 skrev 2012-07-02 21:57:58 följande:
    precis det hör inte hemma här!! Detta är inte tråden vilken fotograf ska jag välja, vi har redan valt och folk får tycka vad de vill. Jag blev inte ledsen utan tycker mest det är ganska onödigt. Som att skriva hur tänkte du med den brudklänningen när någon redan är gift..Inte konstruktivt alls. 
    Jepp... Precis 
  • Chicita
    Conny skrev 2012-07-02 22:06:59 följande:

Den ursäkten var behövlig.
    Bra gjort 
  • Chicita
    JSLO skrev 2012-07-06 12:37:05 följande:

Vilket superhärligt bildspråk. 
    Underbart. Vad heter fotografen? (jag är ju redan gift, så jag ska inte ha någon, men så här fina bilder bör premieras Solig )

Och självklart var motiven på bilderna jättefina också Flört 
    Ni såg så glada och avslappnade ut
    Grattis till giftemålet Herr och fru JSLO Flört 
  • Chicita
    nrkpgbrud skrev 2012-07-09 19:49:21 följande:
    Detta är min favorit bild från den stora dagen. Tagen av svärmor men tyvärr för lågupplöst för att kunna göra ett riktigt fotografi av den för inramning :(
    Men du behöver inte förstora den... Eller i alla fall inte mycket.
    En vacker påkostad ram till den där bilden kan bli jättefint.
    Kolla in fujidirekt.se
    Dels säger sidan till när bilden är för dålig för att kunna förstora mer och dels var det otroligt billigt att förstora bilderna.
    Jag råkade beställa en förstoring i posterformat (större än A3) bara för att jag läste storleken lite för snabbt och tänkte att 15:- kan ju inte vara en så stor bild Flört 
    Så du har råd att testa. Dels bäställa den i ett mindre format + lite olika storlekar och sen se hur bilderna blev på papper när dom kommer i brevlådan 
Svar på tråden Visa mig er FAVORITBILD från er dag!