Future Mrs S skrev 2011-07-07 11:06:34 följande:
Jag har den stora turen (HAHA) att ha två svärmödrar, den ena är HEMSK! Hon gillar inte mig och är så där lite tyken hela tiden men på ett sätt så att inte alla ska se det (inklusive sambon). Hon pratar till mig som att jag var mindre intelligent eller 12 år.
Hon har ingen insyn alls i vårt förhållande ändå vet hon precis hur vi har det, tror hon!
Hon går gärna runt och säger massa skit om oss också och allt är så klart mitt fel. Sen att endel hon pratar till berättar det för mig vet hon inte om eftersom jag inte får säga något för då får dom skit istället, frustrerande!
Nu fick jag höra att hon inte gillar att vi ska gifta oss, med argument som inte är ens 1% sanna som exempelvis:
"det kommer ändå ta slut för hon (jag) är så bossig"
"Hon kan inte hålla i pengar och hon bestämmer allt så kronofogden kommer komma dit" vi har studie+bostadslån som vi sköter exemplariskt! Inga krediter ingenting.
sen det värsta var väl att on sagt att hon hoppas att vi aldrig skaffar barn för det kommer vi inte klara av...
j**la kä**ing!
Nu vet vi inte hur vi ska göra, ska vi vända andra (egentligen hundrade) kinden till? eller ska vi säga helt enkelt "vi vill bara bjuda dom närmsta och vi räknar inte er dit"
Bjuder vi dom inte så blir det ett helvete varje kalas osv efter detta, bjuder i dom kommer jag möjligtvis må dåligt på vår bröllopsdag för att dom är där.
så ts, jag sitter i samma sitts, alla vet att svärmor snackar massa skit men ändå säger ingen till henne!!!! :(
Hur tror du att det blir om ni inte bjuder henne? kommer ni klara av hur hon kommer bete sig efter det?
Min sambo tycker att dom kan få komma, vi kommer inte ha tid med dom ändå.. jag vill inte att det ska sitta någon där och tycka att vårt bröllop, vårt förhållande är negativt! :(
Varför kan inte bara han säga till k*rringen? :(
Man skulle kunna tro att det är samma k*ring! Min svärmor klagar oxå på att det är "jag" som spenderar hans pengar. Vi har 2 st ganska dyra bilar och hon kör med en billig bil så det klagar hon på hur vi har råd. Och hon sa till svärfar som jag har jätte bra kontakt med att vi kommer snart hamna hos kronefugden. Men saken är att hon vet inte hur mycket pengar vi får över varje månad så hon kan inte säga ett s*it om det.
Vi har redan skickat kort till henne för det är ändå hans mamma ser han det som. Vi bjöd inte henne när han fyllde år efter som jag hade fixat hans "fest" i smyg och jag ville inte bjuda henne efter som hans pappa och fru kom ner 30 mil. Så vi såg hur det blev där, JAG fick för allt + att han har inte fått någon paket och julklapp i julas. Så hade vi inte bjudit henne hade han fått en MASSA skit efter sig.
Kan tillägga att denna svärmor är inte som en mamma för honom. Ringde och gratta honom på fel dag desutom
.. Till bords plaseringen har vi satt våra tärnor och bestman med respektive bredvid oss så att vi slipper henne. Det är ett tips till dig så slipper ni höra henne + att man sätter folk som inte känner henne bredvid men FÖRVARNA dom på att inte lyssna vad hon säger..