Svärmor Suck??
I min gubbes familj finns det en som är EXAKT likadan. Men jag har inte sänkt mig till hans nivå och alla andra har ju insett att han bara är ett a*sle mot mig utan konkret anledning. Alla som frågar varför han beter sig så mot mig får bara till svar: Jag gillar henne helt enkelt inte!
Att bara undvika varandra och inte umgås går inte pga det nära släktskapet med min karl. Men jag har slutat tilltala honom och undviker honom när alla träffas istället. Dock har han sedan jag började tjäna bra börjat acceptera mig bättre. Jag undviker honom ändå för att så fort han får chansen hackar han på mig, bara för saken skull. Inför bröllopet blev det ett jäkla liv att han inte fick en lista på alla inbjudna. Jag kunde inte se VARFÖR då han inte fått någon roll mer än som en gäst! Vid ett annat bröllop gav vi endast ett kort med texten "canvastavla" på som present. Detta då vi skulle ge dem en canvastavla på deras bröllopsfoto. De blev överlyckliga, men han såg det som en chans att inför alla gästerna skrika, vifta och spotta mig i ansiktet med argumentet: MAN GER BRÖLLOPSPRESENTER PÅÅÅÅ BRÖLLOPSDAGEN!!! Att brudparet förklarade att det var nog den finaste presenten av alla och omöjlig att ge på bröllopsdagen var ingen ursäkt ansåg han. Att gnälla på min karl gick inte, det var ju inte Hans idé! Då bröt min karl kontakten. Men sen återupptogs den sedan han gullat lite. Dock inte för mig eller ens med en ursäkt. Min karl accepterade det för barnen i familjens skull.
Så mitt tips- Bry dig inte, ignorera henne bara. Tala inte till eller om henne. Om hon vill bete sig så så är det hennes Lost! Hon mår säkert dåligt och har mindervärdeskomplex och det är inte ditt fel. Se det som att det är synd om henne istället. Men att du inte kan göra något för henne utan hon måste själv inse att hon har problem innan någon kan hjälpa henne.