• bruden

Svärmor Suck??

Ahhh det låter som min ex-svärmor i ett nötskal. Värre skvallerblaska får man leta efter. Jag fick höra det mesta en levande person kan häva ur sig om folk.
    Till vårt bröllop så erbjöd hon sig att ordna maten (betala och laga den) vilket vi båda tackade för. När middagen var över så skröt hon glatt om hur hon minsann ordnat med maten för annars hade det inte blivit någon. Hon påstod att jag sög ur alla pengar ur hans son, hur jag nekade honom barn (vi kunde aldrig få barn) och hur jag var så drivande på honom. Ja en ragata var jag nog i hennes ögon.
    Men efter bröllopet fick jag nog så dagarna efter var det jag som åkte upp till henne, dängde 5000:- på bordet och sa att hon ALDRIG ALDRIG nånsin mer ska snacka skit om oss! Sen berättade jag precis vad jag kände och tyckte om hennes styrande och ställande. Hur hon skvallrade om precis allt vilket sårar folk.
    Det tog skruv i någon månad men så började hon igen... Ränderna går nog aldrig ur en zebra... 

Jag tcker absolut att du ska ta upp det med henne. Att gå och gnaga på såna saker mår man inte bra av. Visa henne respekt på bröllopsdagen, var som du brukar och undvik lite snyggt om du kan. Svara på tilltal och frågor men inget mer. Överdriv inget utan var som hon är van att se dig.

Sen tar du tag i det hela och pratar med henne. Förklara hur du känner och vad du tycker och säg att det hon tror inte kommer fram stämmer inte då sånt alltid kommer fram förr eller senare. 

Svar på tråden Svärmor Suck??