• E090422

Ta tillbaka inbjudningar

Vi gifter oss om en månad och alla har äntligen tackat ja!

Men jag har problem med några som vi bjudit, en är en kompis som jag trodde jag stod nära, tills för ett tag sen, då hon bara ville träffas när hon ville, hon hade aldrig tid när jag hade och när vi väl skulle träffas blev hon inringd på jobb eller satt med sin mobil och smsa hela tiden. Vi har typ setts 2 timmar på typ 3½ månad och knappt pratat med varandra förän härom dagen, då jag skulle ha en tjejkväll och hon blev sur och vägrade komma för att hon inte fick röka på min balkong och jag tyckte hon kunde försöka få av lite katthår från sina kläder, eftersom min sambo är störtallergisk.

De andra är en familj som i har träffat 1 gång på 1 år typ. De hör aldrig av sig, ena tjejen är vår dotters gudmor, men hon visar inget intresse av att träffa henne. Vi blev inte ens bjudna på hennes student, för det bara för de närmaste.

Jag känner att jag verkligen inte vill lägga ner pengar på de här personerna, men hur ska man och kan man verkligen dra tillbaka en inbjudan?

• Svar på tråden Ta tillbaka inbjudningar
  • E090422

Jag tycker egentligen inte att man ska ta tillbaka en inbjudan heller, Vi stod de jättenära och annars hade jag ju inte valt personen som gudmor till min dotter, vi låg på sjukhus tillsammans och våra familjer har kunnat prata om massor.

Mellan kompisen och mig kommer det inte bli som förrut, jag har tröttnat på hennes beteende.

Svar på tråden Ta tillbaka inbjudningar