Ta tillbaka inbjudningar
Pga lite saker som skett står vi inte längre nära sonens gudföräldrar. Men vi bjuder dem ändå, det är för oss också en möjlighet att åter komma nära varandra som förr. Dotterns gudmor bor 80 mil bort och gudfadern bor också längt bort och arbetar mycket så vi träffas av naturliga skäl sällan. Men bjudna blev de! De finns flera jag inte velat bjuda men "var tvungen" av familj och så. Dock struntar jag denna dag i groll och jag vet att flera neggon (de jag inte vill bjuda just pga att de ÄR neggon) kommer klaga. Men jag har bett min närmaste familj och mina vänner att OM neggona gnäller ska de bli tillsagda så jag och min man slipper höra dem.
Tex kommer det klagas på dekorationer, musiken, maten och vilket vin vi valt- Jag vet det! Men då ska vissa som strategiskt placerats ut som neggo-vakter fint men bestämt klargöra att: -"Så här har brudparet valt det för att det är Deras bröllop och det är precis så här de ville ha det. De kan ju inte anpassa SIN fest efter var och en av gästerna. Det borde du/ni kunna respektera en dag som denna. Visa lycka med dem istället för att trycka ner Deras val." Ja, ungefär så!
På så vis slipper gnäll nå mina öron och jag kan vara lugn, avslappnad och lycklig :)