Hur definierar man en dålig attityd?
Silketuss skrev 2011-07-07 14:30:59 följande:
Det är precis tvärtom!!! Jag försökte ju fråga dig om du har funderat på om det kan finnas ett samband med att du uppfattas som någon med dålig attityd både i yrkesliv, privatliv och även på bt!! Om man uppfattas som så, borde det föranleda en självrannsakan. Om man inte medvetet är ute efter att provocera och reta upp folk, men ändå gör det...så skulle iaf jag börja fundera över hur det blir så, gång på gång. Det ligger inte alltför långt borta att tänka att det kanske ligger hos en själv, då. Jag har många gånger reagerat på alla "positiva" svar i trådar och undrat vad dom ser som jag missat. Det fanns en tråd som undrade om/när man skall säga vad man verkligen tycker och kontentan så långt jag orkade läsa var ungefär ljug... hellre än att såra.
Och när man läst lite trådar på bt så lär man sig rätt fort, om någon kommer med avvikande råd (dvs ej medhållande) så slänger sig flocken gärna över personen med tillmälen som att dom inte begriper detta, är okänsliga eller elaka mm.
Jag har alltid älskat att diskutera och det har lärt mig mycket, framförallt att argumentera för det jag tror på.
Men jag har även lärt mig att många inte klarar av det utan väljer att ta alla argument som personliga påhopp och idiot förklaringar vilket är så synd.