• septemberbrud11

Svensexan dyr, tänk om ingen har råd att komma...

Fick precis på reda av min ena bror vad de har planerat till min M2Bs svensexa och blev lite orolig. Det som dom har planerat är i sig bra, tror min M2B kommer att verkligen tycka om det och få en bra kväll. Problemet är att det kostade en del per person för dom som ska delta. Rättare sagt 2000 kr/per person....Vad tycker ni?? Är det mycket?? Min bror som berättade sa att han kanske far om han får ihop skrapat pengar, men mina två andra bröder kommer antagligen inte att åka på svensexan eftersom det var så dyrt. Jag vet att min M2B kommer att bli besviken om dom inte är där. Nu är jag även orolig för hur det blir med dom andra kompisarna som blivit bjudna på svensexan. Hur många är det som kan tänka sig att betala så mycket?!! Tänk om det bara blir några som åker...Gubben min kommer ju att bli besviken om det bara är några som dyker upp (det är 20 bjudna)! Rynkar på näsan

Jag hoppas jag har fel och är orolig i onödan men....Bestmannen har ordnat och bokat detta och han är singel, bor i en liten lägenhet och har antagligen rätt bra lön så jag kan tänka mig att han inte tycker det är mycket pengar. Men det finns andra som har familj med bil- och huslån som kanske inte har råd att satsa så mycket i en svensexa. Tror inte jag själv heller skulle vara beredd att satsa så mycket i en möhippa. Hoppas hoppas att jag blev orolig i onödan och att det blir en toppenkväll för min älskling. Det är så sällan han far ut med sina kompisar och gör något riktigt kul så han förtjänar verkligen en superbra kväll!!

• Svar på tråden Svensexan dyr, tänk om ingen har råd att komma...
  • Jossis81

Hade samma tanke när jag fick reda på vad min sambos svensexxa skulle kosta (1500kr pp) Men 19killar var me på den å det var aldrig snack om mkt pengar hit eller dit.

• Bettina

ALDRIG att jag eller min blivande skulle betala så mycket.
    HUTLÖST tycker jag. 

• Gopplan

Ja det är faktiskt väldigt mycket pengar för enbart en svensexa. Sedan förväntas ju alla komma på bröllopet och måste då kanske köpa nya finkläder, ta med present och betala resa och boende så ni kan nog inte räkna med att alla kommer. Det är väl bara att hoppas att så många som möjligt har råd, men har man hus och barn så är 2000 mycket pengar. De möhippor jag har varit på har kostat ett par hundra och då har alla kunnat komma också.

• ClaraH

Jag förstår din oro, jag tycker att det är obefogat dyrt. Möhippor och svensexor verkar bara bli dyrare och dyrare. 2000 skulle jag inte ha lagt på en möhippa, min gräns går väl vid ca 500. Jag antag att det här är boende också, då kanske jag hade kunnat lägga mer, men så mycket pengar vill man kanske inte lägga på saker utanför familjen om du förstår vad jag menar. Synd att det ska bli så för egentligen behöver det kanske inte kosta så mycket utan man kan ju göra mycket gratis också. 

• septemberbrud11

Jo, de möhippor jag har varit på har också bara varit några hundra och det tycker jag är helt ok. Fina möhippor har det blivit av dem också! Jag har redan räknat med att mina kompisars respektive inte kanske deltar och det är ju helt förståeligt, men det e ju inte så kul om min M2Bs kompisar också lämnar bort...

Kan heller inte ringa bestmannen och säga att nu får ni ta och ändra era planer, allt e ju bokat och klart. Suck...det e väl bara att hoppas att det blir bra!

Det positiva är att det är en superbra svensexa dom har ordnat med tanke på aktiviteterna. De har verkligen tänkt på min M2Bs intressen och vad han skulle tycka om!

• septemberbrud11

ClaraH; Inget boende ingår. De ska ta med honom på fyrhjulings safari, vilket innebär att de alla ska köra fyrhjuling. Och sen är det bastu och badtunna där på samma ställe, mat ingår också. Kan tänka mig att en del av pengarna är till för dricka åt hela gänget.

• Mysan82

Håller nog med föregående att det verkar jättedyrt!  Får vännerna reda på vad det kommer att kosta i god tid så kanske de kan få ihop pengarna men man ska nog inte komma med vad det kommer att kosta samma dag! Sen beror det också helt och hållet på om det är något bara för brudgummen eller om de ska göra nått alla tillsammans! ( T ex paintball osv) för då kan det mer bli en grabb grej över det som man kan tycka att man får ut lite själv på oxå!
    Jag hoppas innerligt att det är många som kommer för dim M2B skull:)

Prata med hans bror o förklara din oro... säg att du inte vill "lägga dej i" men att du vet att han vill att så många som möjligt ska kunna komma på svensexan! :)
    Sen om du har tur så kanske hans andra bröder pratar med han som håller i svensexan o förklarar att de inte kommer kunna vara med eftersom att det blir så dyrt och att han kanske kan ändra på något så det inte behöver kosta så mycket!

Hoppas att han får en underbar svensexa iaf! :)
    Kramar  

• ClaraH

Man får väl hoppas att de har stämt av kostnaden med de som ska komma och att de tyckte att det var OK. Det kan ju vara så och då är det ju ingen fara. Hoppas att han får det kul!

• septemberbrud11

Mysan82; Tack för dina tröstande ord!!Glad Min M2b har dock inga bröder utan det var mina bröder som jag skrivit om, bestmannen är en barndomskompis till min M2b. Som jag skrev tidigare så blir det fyrhjulings safari så hela gänget kör samtidigt antar jag, så visst får dom alla ut något av dagen. Men jag är ändå rädd att det blir för dyrt...Får se!

• septemberbrud11

ClaraH; Vi får hoppas det!! Glad

Svar på tråden Svensexan dyr, tänk om ingen har råd att komma...