• septemberbrud11

Svensexan dyr, tänk om ingen har råd att komma...

Fick precis på reda av min ena bror vad de har planerat till min M2Bs svensexa och blev lite orolig. Det som dom har planerat är i sig bra, tror min M2B kommer att verkligen tycka om det och få en bra kväll. Problemet är att det kostade en del per person för dom som ska delta. Rättare sagt 2000 kr/per person....Vad tycker ni?? Är det mycket?? Min bror som berättade sa att han kanske far om han får ihop skrapat pengar, men mina två andra bröder kommer antagligen inte att åka på svensexan eftersom det var så dyrt. Jag vet att min M2B kommer att bli besviken om dom inte är där. Nu är jag även orolig för hur det blir med dom andra kompisarna som blivit bjudna på svensexan. Hur många är det som kan tänka sig att betala så mycket?!! Tänk om det bara blir några som åker...Gubben min kommer ju att bli besviken om det bara är några som dyker upp (det är 20 bjudna)! Rynkar på näsan

Jag hoppas jag har fel och är orolig i onödan men....Bestmannen har ordnat och bokat detta och han är singel, bor i en liten lägenhet och har antagligen rätt bra lön så jag kan tänka mig att han inte tycker det är mycket pengar. Men det finns andra som har familj med bil- och huslån som kanske inte har råd att satsa så mycket i en svensexa. Tror inte jag själv heller skulle vara beredd att satsa så mycket i en möhippa. Hoppas hoppas att jag blev orolig i onödan och att det blir en toppenkväll för min älskling. Det är så sällan han far ut med sina kompisar och gör något riktigt kul så han förtjänar verkligen en superbra kväll!!

• Svar på tråden Svensexan dyr, tänk om ingen har råd att komma...
  • septemberbrud11

Jo, de möhippor jag har varit på har också bara varit några hundra och det tycker jag är helt ok. Fina möhippor har det blivit av dem också! Jag har redan räknat med att mina kompisars respektive inte kanske deltar och det är ju helt förståeligt, men det e ju inte så kul om min M2Bs kompisar också lämnar bort...

Kan heller inte ringa bestmannen och säga att nu får ni ta och ändra era planer, allt e ju bokat och klart. Suck...det e väl bara att hoppas att det blir bra!

Det positiva är att det är en superbra svensexa dom har ordnat med tanke på aktiviteterna. De har verkligen tänkt på min M2Bs intressen och vad han skulle tycka om!

• septemberbrud11

ClaraH; Inget boende ingår. De ska ta med honom på fyrhjulings safari, vilket innebär att de alla ska köra fyrhjuling. Och sen är det bastu och badtunna där på samma ställe, mat ingår också. Kan tänka mig att en del av pengarna är till för dricka åt hela gänget.

• septemberbrud11

Mysan82; Tack för dina tröstande ord!!Glad Min M2b har dock inga bröder utan det var mina bröder som jag skrivit om, bestmannen är en barndomskompis till min M2b. Som jag skrev tidigare så blir det fyrhjulings safari så hela gänget kör samtidigt antar jag, så visst får dom alla ut något av dagen. Men jag är ändå rädd att det blir för dyrt...Får se!

• septemberbrud11

ClaraH; Vi får hoppas det!! Glad

• septemberbrud11

Okej, skönt att veta att jag inte är ensam om att tycka att det är dyrt!!Glad Bröllopet i sig tror jag inte blir så dyrt för gästerna. Vi har inget speciellt tema annat än att det kommer att gå i höstfärger och ingen klädkod, så på det viset "måste" inte gästerna köpa nya kläder. Vi har heller ingen presentlista eller önskemål så det e upp till var och en vad de ger i present. Sen bor alla här i trakten så det blir inga kostnader för boende. Men ändå är 2000 kr väl mycket för svensexan, även om det är en hel del som ingår.

Mysan82; Jag har också tänkt på det att de som inte har råd att delta i safarin kan komma med senare på kvällen istället. Undrar om grabbarna klarar av att tänka på det viset själva?! Jag får väl kanske försöka framföra det på nåt diskret sätt Flört Vill ju inte framstå som nåt controlfreak eller bridezilla heller....Skrattande Hoppas bara att stället de ska vara på går med på det!

Sen tror jag absolut att min m2b får en bra kväll och har förståelse för att alla inte kan delta pga att det blev för dyrt. Han kommer också att bli chockad över hur mycket pengar de andra har satsat på honom.
    Jag har en känsla av att det kommer att ordna sig till det bästa!! Glad

• septemberbrud11

Emblas mamma; Det är ungefär nåt i den stilen som jag själv har betalat då jag varit på möhippa. En riktigt passlig summa och roligt har vi haft! Men men...alla tänker vi olika! Å andra sidan e det inget nytt att män och kvinnor tänker olika Tungan ute

• septemberbrud11

Tror det skulle vara svårt att stryka nåt, då skulle de antagligen få göra om hela dagen....

• septemberbrud11

Oj, vad roligt att så många har hittat hit till den här tråden!! Det blev ju till en riktigt bra diskussion Glad

Det är ju alltid lite knepigt det här med svensexor och möhippor, vad man skall hitta på och hur mycket det får kosta. Det bästa är att hela gänget samlas, planerar tillsammans och kommer överens om budget. Så har det inte tydligen gått till nu då de har planerat min m2bs svensexa. Men det e så det är, går inte att göra så mycket åt. Jag ska prata med mina bröder och se om det finns möjlighet att dom endast deltar i bastandet, ätandet och drickandet. Det är den där fyrhjulingssafarin som kostar mest, den var från 1000 kr per person!!

Själv skulle jag kanppast betala över 1000 kr för en möhippa. Jag tror det beror mycket på vem den ordnas för också och hur nära vän det är. Jag skulle vara beredd att betala mera om det var en av mina bästa vänner än om det till exempel var min m2bs kompis flickvän. Sen beror det också på hur egen ekonomi ser ut vid det tillfället.

Dejli; låter som en helt fantastisk möhippa!! Jag hoppas att min möhippa blir nåt åt det hållet, skulle vara superskoj. Väntar med spänning på den dagen!! Skrattande Har ingen aning om när de kommer och "kidnappar" mig, men det ju så det ska vara Glad

Svar på tråden Svensexan dyr, tänk om ingen har råd att komma...