Svensexan dyr, tänk om ingen har råd att komma...
Det är jättemycket pengar! Jag fattar inte varför det ska dra iväg så mycket (speciellt för svensexor, känns det som). Jag har planerat två möhippor och varit jättenogrann med att det inte får kosta så mycket, 500 kr per person har det blivit (lite mer på en av dem men det var en frivillig aktivitet först på morgonen som man kunde hoppa över om man ville och sluta upp lite senare, vilket vissa gjorde).
Baksidan av bröllop för gästerna är att det kostar, speciellt om brudparet har ett tema på bröllopet som kräver att man köper nya kläder och/eller behöver resa och dessutom inte avsäger sig bröllopspresenter.
Jag hoppas att din blivande blir nöjd med sin svensexa och att så många som möjligt kan åka. Jag hade nog berättat för min man, om jag hade syskon som inte kunde gå p.g.a. priset, att det var just därför de inte kom. Inte var, hur och när svensexan skulle vara utan bara säga att mina brorsor ville jättegärna men det var alldeles för mycket pengar för dem, han förstår nog det. Fast jag kan tycka att även om jag bodde själv och hade bra inkomst så är 2000 kr för en kväll välidigt mycket pengar. Men det är jag.
Men som sagt, hoppas han får en härlig kväll med många vänner och kul aktiviteter ändå!