• Emblas Mamma

Svensexan dyr, tänk om ingen har råd att komma...

Åh nej, trodde verkligen inte att det var så dyrt!?!?
    Jag undrar vad min möhippa kunde kosta, do mvar rätt mågna och det dom bjöd mig på var middag 200kr och lite fula kläder och inspelning av en skiva i studio.
    Kan inte tänka att det kostade så mycket sammanlagt. Tror inte dom betalade mer än en hundring var!

Själv skulle jag aldrig lägga mer än 500 kr - även om jag kunde.
    Tycker det är fel mot dom som inte har råd..
    Man behöver ju inte hitta på jättedyra saker för att ha kul.

Tror inte dom flesta skulle ha råd att lägga 2000 kr faktiskt :(

• Emblas Mamma
    Emblas Mamma skrev 2011-07-08 11:35:02 följande:
    Åh nej, trodde verkligen inte att det var så dyrt!?!?
    Jag undrar vad min möhippa kunde kosta, do mvar rätt mågna och det dom bjöd mig på var middag 200kr och lite fula kläder och inspelning av en skiva i studio.
    Kan inte tänka att det kostade så mycket sammanlagt. Tror inte dom betalade mer än en hundring var!

Själv skulle jag aldrig lägga mer än 500 kr - även om jag kunde.
    Tycker det är fel mot dom som inte har råd..
    Man behöver ju inte hitta på jättedyra saker för att ha kul.

Tror inte dom flesta skulle ha råd att lägga 2000 kr faktiskt :(
    förlåt! var lite missvisande! Det kostade väl iallafall 300kr/person eftersom dom åt själva med :)
  • Emblas Mamma

Jag tror min sambos svensexa var dyrare än min möhippa i och för sig,
    men jag tror inte det kostade jättemycket..
    Dom körde Gokart och sedan grillade dom på stranden, badade utan badkläder senare på natten och gick en runda på puben.
    Jätteskoj hade dom och det gick ganska lugnt för sig ändå :) Trots mina fasande tankar!

Nu vet jag inte hur mycket gokart kostar, men det var ju det hela som kostade så att säga.
    Min sambo hade en riktigt rolig kväll :)

Tycker nog inte man ska överdriva, men jag håller med Dejli att jag är GLAD att det inte är så mycket elakheter som innan! Jag skulle bli jätteledsen om någon hade satt sambon på ett tåg! Inget som är vidare roligt heller..

• Emblas Mamma
    Mariamilena80 skrev 2011-07-09 22:15:51 följande:
    För för 500kr, vad får man då..knappt sin egen mat och dryck?? Allt är ju så mycket dyrare nu för tiden.
    Man behöver inte göra massa dyra saker för att ha roligt!
    Som sagt, för min sambo blev det gokart, sen grillning på stranden, bad på natten och puben.
    Inget som kostade 500 kr för alla att delta..
    ch dom hade fatiskt suuuuperroligt också trots att det inte råkade spenderas så mycket pengar ;)
  • Emblas Mamma
    Mariamilena80 skrev 2011-07-10 13:33:19 följande:
    Shit va billigt ni måste ha i eran stad, för här kostar ett mellan lopp på gocart 450kr, ska man grilla säg ca 100kr med nån dryck, plus att det är inte gratis att pubba här.
    Kan ju helt omöjligt hamna på 500kr eller mindre.
    Klart det är billgit här, vi bor i en mycket liten stad :)
  • Emblas Mamma

Sen har jag väl inte sagt att puben är gratis?
    men dom drack inget spec på puben eftersom dom drack INNAN med öl som var mycket billigare.
    Dessutom betalade man vad man själv ville ha på puben oc det behövde ju inte vara något alls.
    Det kostar inte på långa vägar 100 kr / person att grilla.. haha.. inte omman nöjer sig med korv eller vanliga kotletter.

Man behöver inte betala höga summor för att det ska vara roligt!
    Hoppas verkligen inte alla tror det, då är ju världen verkligen på väg åt fel håll alltså..

Och ännu en gång - gokarten var superbllig. Vi bor som sagt i en liten stad..
    Men man kan hitta på annat billigt också - som är roligt!

• Emblas Mamma
    Aleta skrev 2011-07-10 07:13:52 följande:
    Hur som helst, med så många inblandade så får man automatiskt tillgång till ett stort kontaktnät, massor med idéer och även insikter om bruden/brudgummens olika sidor. Allt detta sammantaget gör att man kan få till en toppendag utan att det kostar skjortan! (Ex: bruden älskar dans-någons kusin är danslärare, någon annan har en bra lokal man kan vara i osv. osv.)
    Jag har aldrig varit med om att det kostat mer än 600-700:- och då har dagen varit fullspäckad med kul grejer fast helt fokuserade på bruden. Ju fler vi varit och delat på kostnaden, desto billigare. 

Det verkar vara ganska vanligt att svensexan är lite dyrare. 
    2000:- är galet dyrt tycker jag, men det är nog inte så mycket att göra nu, TS, utom att hoppas att så många som möjligt kan vara med. 

Det är ju så man borde göra!
    Jättesmart och mycket billigare OCH roligt =)
Svar på tråden Svensexan dyr, tänk om ingen har råd att komma...