• Dejli

Svensexan dyr, tänk om ingen har råd att komma...

Kattpoet skrev 2011-07-08 09:49:44 följande:
    Senaste möhippan kostade oss  50 kr  och det var allt,  bruden blev jätteglad och det är väl det endaste som räknas.

När blev svensexan och möhippan så stor?   Jag minns den mest som att man hade en sista lugn kväll med  gänget eller sålde kyssar elle sånger till okända människor. Eller söp ner brudgummen och satte honom på tåget  ( hände en av  pappas kusiner, vaknade upp  40 mil hemifrån utan plånbok). 
    Jag hoppas innerligt att jag aldrig behöver sälja kyssar på stan, och att min sambo slipper bli satt på ett tåg, full och mot okänt mål. Att den "trenden" är på väg bort är jag väldigt tacksam över.

Däremot håller jag med om att det blivit hysteri kring detta med möhippor/svensexor. Det ska vara heldagar med aktiviteter den ena värre än den andra...
  • Dejli

Sista möhippan jag var på kostade 500 kr. Då fick bruden hoppa fallskärm med filmare, sedan var det dansträning där alla som ville fick vara med, sedan inhyrd sminkös som fixade till bruden inför kvällen. Sedan hemmafest med lekar och spex. Vi åt hemlagad frukost/mat hela dagen, och vin, öl och cider ingick. Vi höll på hela dagen från kl 9. Jag gick hem vid 01 och då var jag först därifrån... Vi var ca 15 personer på detta. Tycker det var prisvärt, och bruden var helt lyrisk hela dagen. Svensexan hade motsvarande upplägg men han fick flyga helikopter istället för hoppa fallskärm.

Svar på tråden Svensexan dyr, tänk om ingen har råd att komma...