Inlägg från: Pernillapernilla |Visa alla inlägg
  • Pernillapernilla

Hur räknar man ut konsumtionen på dryck vid ett bröllop?

Helena brud 20 aug skrev 2011-07-07 23:46:46 följande:
    En början är ju ett glas bubbel till brudskålen, ev med ett påfyllnadsglas. Ett glas till förrätt och två till varmrätt alt två-tre glas till buffé Det svåraste är ju sen på kvällen , där får man väl försöka uppskatta sällskapet, och hur törstiga folk är... :)
    Jag var på ett bröllop som man fick 1 glas till förrätten och 2 glas till buffen. Tyckte det var lite lite... Men då fanns det inget annat och dricka i heller. Inte ens vatten. Tänk på att det kan bli varmt. Men där var väldigt många tal, så det drog ut på tiden.
  • Pernillapernilla
    Pernillapernilla skrev 2011-07-08 07:37:08 följande:
    Jag var på ett bröllop som man fick 1 glas till förrätten och 2 glas till buffen. Tyckte det var lite lite... Men då fanns det inget annat och dricka i heller. Inte ens vatten. Tänk på att det kan bli varmt. Men där var väldigt många tal, så det drog ut på tiden.
    Jag var och pratade med de på systembolaget. De har 3 veckors öppetköp på alla oöppnade flaskor. Så om man har handlat för många flaskor så är det bara gå och lämna tillbaka de flaskor man köpt för många av.
Svar på tråden Hur räknar man ut konsumtionen på dryck vid ett bröllop?