Inlägg från: Chicita |Visa alla inlägg
  • Chicita

Blivit ovän med hans Bestman

Låt dom här killarna hållas. Men prata med någon av dom i kompisgänget ni umgås med och fråga om dom inte kan dra ihop något själva om det är så att det som bestman har planerat inte funkar varken tidsmässigt eller ekonomiskt för resten av gänget? 
    Vad gör det om han får två svensexor liksom? Flört 
    Och det behöver ju inte vara nån jättegrej. Kanske en liten "tröst-sexa" för de vänner som inte kunde vara med på den riktiga... Ut på krogen och käka nåt gott eller kanske bada tunna hemma hos någon som har en sån...

Och hur som helst så har dom inte rätt att vara otrevliga även om dom kanske tycker att du lägger näsan i blöt...
    Låter som att dessa killar kommer bli bojkottade efter bröllopet om ni ändå inte har något gemensamt med dom längre... 

• Chicita

Skriver under på Passionsblommans inlägg.

Man ska inte ha sådana personer i sitt liv.
    Jag har läst lite i den här tråden men varit för irriterad för att vilja skriva något. Passionsblomman skrev precis vad jag tänkt hela tiden men inte vågat / kunnat uttrycka.

Jag har själv brutit med en vän och tillfrågad tärna och vet hur jobbigt det kan vara.
    Snälla snälla, fråga någon av era BRA vänner om inte dom kan ställa upp som marskalk istället för dom här idioterna.
    Och kan dom inte så var hellre utan än att krypa tillbaka till dessa och fjäska för dom.

Var stark nu 

• Chicita

Om dom sagt upp vänskapen så är dom ju inte längre välkomna på bröllopet. Det säger sig självt.

Gör om bordsplaceringen. Kommer dom ändå så får dom väl ta ståplats och äta matrester (kanske inte så illa, men någon markering bör ni göra).
    Det bästa hade ju varit om ni återkallar deras inbjudningar officiellt. Alltså antingen skickar ut brev / mail till dessa killar och talar om att ni är inte längre välkomna på vårt bröllop. Alternativt om ni umgås på Facebook (eller umgicks rättare sagt) så kan ni officiellt skriva där till dom på deras log att dom inte längre är välkomna pga deras beteende under den så kallade svensexan.
    Mycket hänger ju på hur ni är som människor annars. Alltså hur konfrontationsbenägna ni är. Vågar ni ta det officiellt, eller är ni sådana som böjer huvudet och håller tyst för husfridens skull...

Obs, jag lägger ingen värdering i något av detta. Man är som man är, men man får ju anpassa hur man pratar med andra efter hur man själv är också...
    Hur som helst så tycker jag att du gör om bordsplaceringen. Om du ändå inte vill ta bort dom så sätter du dom för sig själva "på ett hörn" så att säga. Antingen ihop eller så utspritt som du bara kan...
    Sätter du dom ihop så slipper andra höra på deras gnäll. Men å andra sidan så hinner dom sitta och jaga upp varandra.
    Förhoppningsvis kommer dom inte i alla fall.
    Med såna "vänner" behöver man inga fiender.

Hoppas ni kommer få en underbar dag utan dessa.
    Det är i såna här situationer man lär sig vilka ens riktiga vänner är.

• Chicita
    Anonym skrev 2011-07-26 20:32:54 följande:
    Nä dom ska inte komma på bröllopet. De sa min mb2 när dom kom hit.
    Dom menade på att dom ansträngt sig för den här festen, min mb2 sa då att ni har ansträngt er för att ni ska ha kul men inte utgått överhuvud taget från mig. Dom svarade med att säga att de är så svensexor är, de är inte hans dag, de är på deras vilkor. hehe.. ja va ska man säga.
    Dom menade på att dom inte var tillräckligt bra vänner längre för dom umgås inte tillräckligt ofta. Min mb2 förklarade att han har familj han hinner inte spring aute och ränna med dem. Då refera dom till en annan som kille osm har barn, han hinner minsann. Men han är singel, har barnen varannan vecka och har stora barn.. Hallå!!!??

Min mb2 sa också att han ringt titt som tätt och bjudit över dom på en kaffe, men de dög inte. De är inte att umgås. Man måste tydligen ha en öl i handen för att umgås värkar de som. Min mb2 bad dom lämna hans hus tillslut så de är väl tydligt att dom inte är välkommna på bröllopet. Så nu har bösets rensats ut från bordsplacering, och från festprogram.
    Duktigt...
    Som sagt, med såna "vänner" behöver man inga fiender...
    Vänner är inte vänner på bara den enes villkor, vilket dessa verkade vara. Då klarar ni er bättre utan dom.

Lycka till och ha ett underbart bröllop med de som uppskattar er för de ni är
Svar på tråden Blivit ovän med hans Bestman