• Anonym

Blivit ovän med hans Bestman

Åhh... Bröt just ihop. 
    Gifter mig om en månad, och hans tre bestman som skulle ordna svensexan har kommit ihop oss. Allt började med att alla andra kompisar till min blivande (som inte umgås med dom tre bestmannen) började fråga mig om de inte var dags att sätta datum för svensexan.. Ja vad skulle ajg svara, de var ju inte jag som hade hand om de, och dom som annordnade de hörde inte direkt av sig.

JAg sa till den ena bestman att jag gärna skulle vilja ha ett ungefärligt datum för vi planerar in vår semster sista månaden innan bröllopet för de är då vi är lediga. Inget datum satts fören nu, tre veckor innan de skulle bli svensexa.

Och jag har verkligen fått tjata, dom kom med ett förslag om att hålla svensexan på lörd (kom med förslaget på en onsdag) jag frågade om inte de var lite kort varsel med tanke på att ingen annan fått reda på nån information.. Men sen bytte dom för vi skulle ändå åka bort den helgen.

Sen så har dom velat fram och tillbaka, och fick tillslut att dom bara kunde nästa vecka, just den veckan som vi ska åka bort med mina föräldrar. Jag ber om att få veta ett speciell dag så jag kan planera.

Pratade med en av dom andra bestman på msn,frågade om jag behövde hålla honom hemma någon viss tid den dag de var satt och att de andra kompisarna till min blivande varit på och frågat mig om svensexan igen, och frågat om dom då inte fått någon information.

Antagligen sa han detta till den bestman  som håller i de flesta detaljer och jag får strax efter de jätte otrevliga meddelanden om att jag ska ge fan i svensexxan, att jag har inget att göra med vilka som ska komma på det osv osv.

Jag har inte lagt mig i nått om VAD dom ska göra utan bara om ett datum och påpekat att folk hört av sig till MIG och frågat varför dom inte blir bjudna osv...

Bröt ihop totalt efter dom meddelanden, är stressad som de är och att få sådan skit slängt upp i ansiktet kändes inte alls bra.

Tilläggas bör att dessa tre bestman är inga som min blivande umgås med så mkt längre, de är barndomskompisar men detta året har dom glidit ifrån varandra.(är lite singel fest typerna) Han umgås istället med mer "sereiösa" killar, som har barn som vi osv och jag veet att han gärna hade velat ha med dom, men ingen av dom har fått reda på nått speciellt om svensexan. Dom har fått nått sms som dom upplevde som lite halvotrevligt som gjorde att dom inte kände sig speciellt välkomma osv.   

Är så arg, ville bara skriva av mig, ledsen och arg, börjadde med arg, sen ledsen för de är stresseigt som de är. Och känns helt plötsligt som jag inte alls vill ha denna vidrigt otrevliga uppe vid altaret på den stora dagen. 

• Svar på tråden Blivit ovän med hans Bestman
  • Anonym

Tack för era svar, Han kom faktiskt förbi nu på morgonen, den otrevliga bestman, men jag vari duschen då så han skulle komma tillbaka om 45 min. Han ville prata om igår så vi får väl se va han har att säga

Jag har gett en lista på nanm som min blivande ivll  ha med, men dom värkar inte bry sig om detta. Tror folk inte riktigt vågar höra av sig till dem då dom har lite stökigt förflutet. Men de är bara vad jag TROR.
    Och så har jag väl uppfattat de att dom gärna vill ha ett samtal av dom som anordnar de inte ett virrigt sms där de igentiligen inte framkommer nått.

Hur som hjelst tror jag itne någon av dom andra kompisarna till min blibande kommer kunna vara med, de är bara två veckors marginal innan dmo bestämt plus att dom säger att dekommer bli väldigt DYRT.

Visst dom är singlar, och har inga barn (bestmännen)men dom andra  har ju just ede, barn,bil,hund, aa semster planer med familjen som kostar mm. Så dom kommer nog aldrig ha råd ändå att komma! tråkigt tycker jag!

Anledningen till att jag ville verta datum var för att jag visste att alla tre betman hade själv planerat semster och inte kunde alla helger, och när de bara var en månad kvar så visste jag att de lutade på en vecka, just den veckan vi skuylle resa bort.. Så därför var de ju lite stressat. Så nu blir de en vardag istället, dom har ju ändå semster, men alla har kanske inte de och hade kanske velat ha reda på detta i god tid, inte två veckor innan=/ 

• Anonym

Ja jisses, nu har han varit här och han bad om ursäkt för igår.

Men den här svensexan vet jag inte hur den komemr sluta. Min blivande har för över 10 årsedan ett fd missbrukar problem, och dricker väldigt sällan, tar gärna en öl eller drink men sen är de stopp. Dricker han för mycket så kan han sen inte säga nej till mer, utan de blir helt hutlösa mängder och han kan bli lite små aggresiv.

Därför håller han sig borta från detta.

Bestman sa dock att jag bör låsa in mig på toa för att han kommer ATT BLI sådan under denna kvällen. jag sa att då lär han lämna er och åka hem om han inser att de är det nu är ute efter. Då sa han: Vi är 10 personer som kan tvinga kvar han/hålla kvar han!  

Va fan säger man? Snacka om respektlösa!!!

Sen sa dom även att dom inte vill ha med hans kompisar för dom vill bara ha hans gamla kompisgäng, jag sa då att han umgås mer med dom kompisarna än med er, och då sa han att han iallfall skulle ringa dem.. Men vette fan om ens dom andra killarna vill va med på deras svensexa när dom får reda på va dom ska gör.
    Jag vet inte heller va dom ska göra, men elaka skulle dom vara sa han! 

• Anonym

Har pratat med min sambo, och han blev väl rätt besviken av de hela. Men vet inte hur han tänkte göra med själva svensexan, om han kommer prata med dom innan, avbryta, låta dem  ha den, men inte dricka alls eller vara på sin vakt. Ja jag vet inte, men han var väl rätt irriterad förut men sa inte så jätte mycket om de mer än att han var besviken.

Men hursom helst har en av de andra kompisgänget sagt att dom ska ordna något själva iallfall så de blir nog jätte bra:)

Och nä hans Bestman som sagt så tycker jag väl inte direkt alltid varit sån här, banslig Ja lite kanske, men inte såhär otrligt banslig.  Har upplevet att han blivit så i år.

• Anonym

Tänkte jag skulle berätta hur de går.. eller aa. Dom är ute på svesexan nu. Så vet ju inte allt, men min gubbe rinde hem i smyg och berätta lite.
    De är ju bara dessa killar som är med, dom bjöd ju inte med dom andra familjekillarna, om man kan kalla dom de:P

På morgonen så hade dom gett honom snapsglas med 50% sprit, han hade vägrat dricka över huvud taget och sagt att han kan ta en follk öl. Då var dom nära på att blåsa av.
    Men sen så hade dom tänkt att han skulle sitta med stringtrosor och nät bringa i centrum med en skylt där de står, kasta ägg på mig. De hade han såklart vägrat. Sen hann han inte säga mer än att dom andra var snorfulla och han antagligen skulle åka hem snart för dom andra för för packade. Han var på sin vakt hela tiden med va dom skulle hitta på.

Killarna har även smsat och ringt mig och "klagat" på att min mb2 inte vill göra de dom säger till han plus att dricka. Ja kan väl inte säga mer än VA VAR DE JAG SA:P

jaja vi får väl se när han kommer hem och va han har att säga då.

• Anonym

Låter verkligen skittrist.. Tur att din "gubbe" får en annan svensexa oxå

• Anonym

Ja de blev inte så lyckat. Slutade med att en bestman sa upp vänskpanen, stin roll som bestman och att överhuvud taget komma på bröllopet. 
    Min sambo åkte hem.
    Stackarn, han är jätte deppig över att inte ha några vänner som ansträngt sig.

Han kunde inte slappna av utan var hela tiden orolig att dom skulle hitta på något.

Därimot gjorde dom femkamp och de var lyckat och jätte kul, men min sambio vågade inte ens duscha efter för han var rädd att dom skulle ta hans kläder för han.

Och redan imorse började dom med att säga att dom skulle ställa n svensexan bara för att han inte drack:( Fy vilka idioter känner jag nu!!!!!

Och törstig och hungrig va han min mb2, för dom hade inte ättit på hela dagen (han skulle ju inte ha några hungerkänslor eftersom han skulle va så full menade dom på) och ingen annan dricka en öl och sprit hade dom med sig.. Aa de hände lite mer saker men orkar inte ta de nu. Ska upp och trösta min lille gubbe nu:) 

• Anonym

hans dag började med att dom langade upp snaps glas med 50% sprit som han skulle dricka. Han vägrade. Och sa att han inte dircker längre. Dom började då köra med attityden att dom skulle ställa in svensexan eftersom han ändå itne skulle dricka. Redan där började min mb2 känna att han ville gå hem. När dom väl accepterat att han inte tänkte dricka (dom kunde ju supa själva) så la dom fram ett par strinkalosonger, en nätbringa och ett snickarbälte och sa att han skulle ta på sig detta och gå ner till ventrum så. Han vägrade såklart. De visade sig att dom skulle ta med silver tejp och tejpa fast han i en bänk. Men en skylt där de stod. jag ska gifta mig Ägga mig. Så skulle dom dela ut ägg till folk.

Nu var dom nära på ställa in igen eftersom han vägrade. Efter mycket om och men åkte dom och gjorde femkampen. Och den var mycket uppskattad. Även om han hela tiden var nervös eftersom dom sprang runt och viskade. Han vågade ju inte ens duscha ifall dom skulle ta hans kläder.
    Grabbbarna hade sagt till mig att dom skulle ordna med Frukost lunch middag, så därför hade min mb2 inte ätit något. Men deras plan var att han skulle dricka öl istället för äta. Så han var jätte hungrig. Grabbaran gnällde efter femkampen att dom inet visste va dom skulle göra eftersom han inte ville stäölla upp på deras saker. Min mb2 föreslog fiske men blev näst in till mobbad för de förslaget. Dom drog in till stan för att äta.

min mb2 var jätte törstig eftersom den ändra drycken var med alkohol i. Två personer sätter sig i Paddan (en båttur i götreborg) och åkter iväg, två sätter sig och pratar om en rave fest och två andra går i väg för att kolla upp ett matställe. Min mb2 ringer till en av killarna som gått iväg och frågar om han inte kan köpa med sig en dricka och de lovade han. Han skulle vara tillbaka om 10 min så fort dom kollat upp ett matställe. Dom kommer tillbaka efter 30 min. UTAN dricka, min ,b2 frågar vart dom varit. Jo dom har varit och käkat?

Sen går dom fram till massa tjejer, pekar och viskar, min mb2 får nog, säger att han ska köpa en dricka men åker hem istället. Den ena bestmanen ringer och säger upp vänskapen, sin roll som bestman och han ska inte komma på bröllopet.(han jag bråkade med)

Tänkte att han skulle komma idag och be om ursäkt. (min mb2 vill ändå inte ha han som bestman längre) men inte ett ljud har vi hört. jo en skrev att han var besviken... AA tro de eller ej, dom är besvikna på min mb2. De är tvärt om de ska vara fattar dom inte de... Nu åker dom på semster en vecka och nu vet jag inte om jag ska utsluta alla från bröllopet eller inte, de är ju bara två veckor kvar. Ska jag göra om all bordsplacering..

Idioter!!!! 

• Anonym

Hans 3 bestman kom hir förut idag och sa upp vänskapen med han. Den största anledningen var nog för att han inte drack och bara gick därifrån.
    Men som min mb2 sa, han bad om ursäklt för att han bara lämna dom men han visste ju att dom inte skulle låta han gå helt utan motstånd.

Nä de var väl lika bra, först blev min mb2 arg men sen sa han att  de är ju bara pinsamt att några i 30 åldern kan bete sig så. Han sa att de va lika bra att va utan deras så kallde vänskap.

• Anonym

Stackars din m2b! Att hans "kompisar" inte skäms! Fy fan vad dåligt och omoget att planera en riktig svinfest för någon som dom ju måste förstått inte längre uppskattar sådant. Vad hade blivit av dagen om han druckit? Och varför blir dom sura på honom, när dom själva sticker iväg och käkar utan att ta med honom? Nä, jag hoppas att dom innerst inne skäms över att inse att dom bara är pojkar och din m2b har gått vidare i livet och blivit en vuxen man. Skulle jag vara du skulle jag (ja, jag skulle våga lägga mig i :) ) ta kontakt med hans andra vänner, boka bord på en trevlig pub och be dom komma och hämta honom någon kväll och bara ha en trevlig grabbkväll med massor med mat och öl. Det är någon helt annat att sitta och dricka några öl och bli lite salongsberusad med goda vänner och god mat än att råsupa på stan. Se till att dom tar mycket bilder och se till att dom kommer upp på facebook (om ni har det) så hans gamla kompisar får se vilken trevlig kväll dom haft :)

Han gamla "vänner" är ju bara otrevliga och omogna. Min m2bs kompisar har redan börjat prata om svensexa och vad jag tror han skulle tycka vad som är kul. Det är ju det enda rätta, att utgå från att ordna en så kul och minnesvärd dag som möjligt för sin kompis. 

• Anonym

Nä dom ska inte komma på bröllopet. De sa min mb2 när dom kom hit.
    Dom menade på att dom ansträngt sig för den här festen, min mb2 sa då att ni har ansträngt er för att ni ska ha kul men inte utgått överhuvud taget från mig. Dom svarade med att säga att de är så svensexor är, de är inte hans dag, de är på deras vilkor. hehe.. ja va ska man säga.
    Dom menade på att dom inte var tillräckligt bra vänner längre för dom umgås inte tillräckligt ofta. Min mb2 förklarade att han har familj han hinner inte spring aute och ränna med dem. Då refera dom till en annan som kille osm har barn, han hinner minsann. Men han är singel, har barnen varannan vecka och har stora barn.. Hallå!!!??

Min mb2 sa också att han ringt titt som tätt och bjudit över dom på en kaffe, men de dög inte. De är inte att umgås. Man måste tydligen ha en öl i handen för att umgås värkar de som. Min mb2 bad dom lämna hans hus tillslut så de är väl tydligt att dom inte är välkommna på bröllopet. Så nu har bösets rensats ut från bordsplacering, och från festprogram.

Svar på tråden Blivit ovän med hans Bestman