Blivit ovän med hans Bestman
Åhh... Bröt just ihop.
Gifter mig om en månad, och hans tre bestman som skulle ordna svensexan har kommit ihop oss. Allt började med att alla andra kompisar till min blivande (som inte umgås med dom tre bestmannen) började fråga mig om de inte var dags att sätta datum för svensexan.. Ja vad skulle ajg svara, de var ju inte jag som hade hand om de, och dom som annordnade de hörde inte direkt av sig.
JAg sa till den ena bestman att jag gärna skulle vilja ha ett ungefärligt datum för vi planerar in vår semster sista månaden innan bröllopet för de är då vi är lediga. Inget datum satts fören nu, tre veckor innan de skulle bli svensexa.
Och jag har verkligen fått tjata, dom kom med ett förslag om att hålla svensexan på lörd (kom med förslaget på en onsdag) jag frågade om inte de var lite kort varsel med tanke på att ingen annan fått reda på nån information.. Men sen bytte dom för vi skulle ändå åka bort den helgen.
Sen så har dom velat fram och tillbaka, och fick tillslut att dom bara kunde nästa vecka, just den veckan som vi ska åka bort med mina föräldrar. Jag ber om att få veta ett speciell dag så jag kan planera.
Pratade med en av dom andra bestman på msn,frågade om jag behövde hålla honom hemma någon viss tid den dag de var satt och att de andra kompisarna till min blivande varit på och frågat mig om svensexan igen, och frågat om dom då inte fått någon information.
Antagligen sa han detta till den bestman som håller i de flesta detaljer och jag får strax efter de jätte otrevliga meddelanden om att jag ska ge fan i svensexxan, att jag har inget att göra med vilka som ska komma på det osv osv.
Jag har inte lagt mig i nått om VAD dom ska göra utan bara om ett datum och påpekat att folk hört av sig till MIG och frågat varför dom inte blir bjudna osv...
Bröt ihop totalt efter dom meddelanden, är stressad som de är och att få sådan skit slängt upp i ansiktet kändes inte alls bra.
Tilläggas bör att dessa tre bestman är inga som min blivande umgås med så mkt längre, de är barndomskompisar men detta året har dom glidit ifrån varandra.(är lite singel fest typerna) Han umgås istället med mer "sereiösa" killar, som har barn som vi osv och jag veet att han gärna hade velat ha med dom, men ingen av dom har fått reda på nått speciellt om svensexan. Dom har fått nått sms som dom upplevde som lite halvotrevligt som gjorde att dom inte kände sig speciellt välkomma osv.
Är så arg, ville bara skriva av mig, ledsen och arg, börjadde med arg, sen ledsen för de är stresseigt som de är. Och känns helt plötsligt som jag inte alls vill ha denna vidrigt otrevliga uppe vid altaret på den stora dagen.