• Anonym

Blivit ovän med hans Bestman

Åhh... Bröt just ihop. 
    Gifter mig om en månad, och hans tre bestman som skulle ordna svensexan har kommit ihop oss. Allt började med att alla andra kompisar till min blivande (som inte umgås med dom tre bestmannen) började fråga mig om de inte var dags att sätta datum för svensexan.. Ja vad skulle ajg svara, de var ju inte jag som hade hand om de, och dom som annordnade de hörde inte direkt av sig.

JAg sa till den ena bestman att jag gärna skulle vilja ha ett ungefärligt datum för vi planerar in vår semster sista månaden innan bröllopet för de är då vi är lediga. Inget datum satts fören nu, tre veckor innan de skulle bli svensexa.

Och jag har verkligen fått tjata, dom kom med ett förslag om att hålla svensexan på lörd (kom med förslaget på en onsdag) jag frågade om inte de var lite kort varsel med tanke på att ingen annan fått reda på nån information.. Men sen bytte dom för vi skulle ändå åka bort den helgen.

Sen så har dom velat fram och tillbaka, och fick tillslut att dom bara kunde nästa vecka, just den veckan som vi ska åka bort med mina föräldrar. Jag ber om att få veta ett speciell dag så jag kan planera.

Pratade med en av dom andra bestman på msn,frågade om jag behövde hålla honom hemma någon viss tid den dag de var satt och att de andra kompisarna till min blivande varit på och frågat mig om svensexan igen, och frågat om dom då inte fått någon information.

Antagligen sa han detta till den bestman  som håller i de flesta detaljer och jag får strax efter de jätte otrevliga meddelanden om att jag ska ge fan i svensexxan, att jag har inget att göra med vilka som ska komma på det osv osv.

Jag har inte lagt mig i nått om VAD dom ska göra utan bara om ett datum och påpekat att folk hört av sig till MIG och frågat varför dom inte blir bjudna osv...

Bröt ihop totalt efter dom meddelanden, är stressad som de är och att få sådan skit slängt upp i ansiktet kändes inte alls bra.

Tilläggas bör att dessa tre bestman är inga som min blivande umgås med så mkt längre, de är barndomskompisar men detta året har dom glidit ifrån varandra.(är lite singel fest typerna) Han umgås istället med mer "sereiösa" killar, som har barn som vi osv och jag veet att han gärna hade velat ha med dom, men ingen av dom har fått reda på nått speciellt om svensexan. Dom har fått nått sms som dom upplevde som lite halvotrevligt som gjorde att dom inte kände sig speciellt välkomma osv.   

Är så arg, ville bara skriva av mig, ledsen och arg, börjadde med arg, sen ledsen för de är stresseigt som de är. Och känns helt plötsligt som jag inte alls vill ha denna vidrigt otrevliga uppe vid altaret på den stora dagen. 

• Svar på tråden Blivit ovän med hans Bestman
  • Anonym

Ja de blev inte så lyckat. Slutade med att en bestman sa upp vänskpanen, stin roll som bestman och att överhuvud taget komma på bröllopet. 
    Min sambo åkte hem.
    Stackarn, han är jätte deppig över att inte ha några vänner som ansträngt sig.

Han kunde inte slappna av utan var hela tiden orolig att dom skulle hitta på något.

Därimot gjorde dom femkamp och de var lyckat och jätte kul, men min sambio vågade inte ens duscha efter för han var rädd att dom skulle ta hans kläder för han.

Och redan imorse började dom med att säga att dom skulle ställa n svensexan bara för att han inte drack:( Fy vilka idioter känner jag nu!!!!!

Och törstig och hungrig va han min mb2, för dom hade inte ättit på hela dagen (han skulle ju inte ha några hungerkänslor eftersom han skulle va så full menade dom på) och ingen annan dricka en öl och sprit hade dom med sig.. Aa de hände lite mer saker men orkar inte ta de nu. Ska upp och trösta min lille gubbe nu:) 

• passionsblomman
    -Men fy för alla jävlars helvete vilka ynkliga stackars ärkeas och ursäkter till män!
    Jag tror knappt vad jag läser!

*andas lite och lugnar ner mig något*

Jag brukar vanligtvis tala mig varm för försoning, förståelse och att man ska ge varandra en chans osv. men i det här fallet måste jag säga, att det nog verkligen var lika bra att detta uppdagades innan er bröllopsdag. Jag tänker nu säga något jag aldrig sagt förut: jag tycker ni ska klippa med de här killarna och inte ha dem med vare sig på bröllopet-och verkligen inte som några bästa män, de har fullständigt övertydligt motbevisa sig på den punkten-eller för den delen i resten av er tillvaro heller. Man får faktiskt sortera bort rent skräp ur sitt liv ibland. Och dessa? jamen snacka om sopor!!!
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Chicita

Skriver under på Passionsblommans inlägg.

Man ska inte ha sådana personer i sitt liv.
    Jag har läst lite i den här tråden men varit för irriterad för att vilja skriva något. Passionsblomman skrev precis vad jag tänkt hela tiden men inte vågat / kunnat uttrycka.

Jag har själv brutit med en vän och tillfrågad tärna och vet hur jobbigt det kan vara.
    Snälla snälla, fråga någon av era BRA vänner om inte dom kan ställa upp som marskalk istället för dom här idioterna.
    Och kan dom inte så var hellre utan än att krypa tillbaka till dessa och fjäska för dom.

Var stark nu 

• Anonym

hans dag började med att dom langade upp snaps glas med 50% sprit som han skulle dricka. Han vägrade. Och sa att han inte dircker längre. Dom började då köra med attityden att dom skulle ställa in svensexan eftersom han ändå itne skulle dricka. Redan där började min mb2 känna att han ville gå hem. När dom väl accepterat att han inte tänkte dricka (dom kunde ju supa själva) så la dom fram ett par strinkalosonger, en nätbringa och ett snickarbälte och sa att han skulle ta på sig detta och gå ner till ventrum så. Han vägrade såklart. De visade sig att dom skulle ta med silver tejp och tejpa fast han i en bänk. Men en skylt där de stod. jag ska gifta mig Ägga mig. Så skulle dom dela ut ägg till folk.

Nu var dom nära på ställa in igen eftersom han vägrade. Efter mycket om och men åkte dom och gjorde femkampen. Och den var mycket uppskattad. Även om han hela tiden var nervös eftersom dom sprang runt och viskade. Han vågade ju inte ens duscha ifall dom skulle ta hans kläder.
    Grabbbarna hade sagt till mig att dom skulle ordna med Frukost lunch middag, så därför hade min mb2 inte ätit något. Men deras plan var att han skulle dricka öl istället för äta. Så han var jätte hungrig. Grabbaran gnällde efter femkampen att dom inet visste va dom skulle göra eftersom han inte ville stäölla upp på deras saker. Min mb2 föreslog fiske men blev näst in till mobbad för de förslaget. Dom drog in till stan för att äta.

min mb2 var jätte törstig eftersom den ändra drycken var med alkohol i. Två personer sätter sig i Paddan (en båttur i götreborg) och åkter iväg, två sätter sig och pratar om en rave fest och två andra går i väg för att kolla upp ett matställe. Min mb2 ringer till en av killarna som gått iväg och frågar om han inte kan köpa med sig en dricka och de lovade han. Han skulle vara tillbaka om 10 min så fort dom kollat upp ett matställe. Dom kommer tillbaka efter 30 min. UTAN dricka, min ,b2 frågar vart dom varit. Jo dom har varit och käkat?

Sen går dom fram till massa tjejer, pekar och viskar, min mb2 får nog, säger att han ska köpa en dricka men åker hem istället. Den ena bestmanen ringer och säger upp vänskapen, sin roll som bestman och han ska inte komma på bröllopet.(han jag bråkade med)

Tänkte att han skulle komma idag och be om ursäkt. (min mb2 vill ändå inte ha han som bestman längre) men inte ett ljud har vi hört. jo en skrev att han var besviken... AA tro de eller ej, dom är besvikna på min mb2. De är tvärt om de ska vara fattar dom inte de... Nu åker dom på semster en vecka och nu vet jag inte om jag ska utsluta alla från bröllopet eller inte, de är ju bara två veckor kvar. Ska jag göra om all bordsplacering..

Idioter!!!! 

• Houdini

Min magkänsla var rätt;)

Gör om bordsplaceringen du TS räkna inte med dom idioterna.

Som Jag skrev innan´jag brukar skrika åt framför allt brudaena att tagga ner, hålla tassarna borta, försöka att sträcka ut en hand osv men i detta fallet bara kände jag att det var idioter som var i farten.

Ts M2B har vuxit upp och lämnat sina gamla vänner långt bakom sig och det verkar de har svårt att acceptera så stryk de från era liv, tills dom också växer upp.

• Rollon

Jisses amalia vilken dålig svensexa! 
    Man tänker att killar brukar vara lite tuffare och jävligare mot varandra men starksprit till en som inte kan klara av det och totalförnedrande klädsel samt äggkastning! Ägg kan ju vara riktigt smärtsamt om dom kastas hårt, sen om han skulle vara fasttejpad är det ju inte säkert att han kunnat skydda sig med händerna heller.

Stackars din blivande men vilken bra kille du verkar hittat som kan behålla sin integritet även mot barndomsvänner, annars har man ju en tendens att falla in i gamla roller.

Och ingen mat!! Förstå hur full han blivit på en gång då det inte fanns något i magen som kunde suga upp spriten, det hade väl för tusan varit risk hjärnskador.

Jag håller med flera ovanstående om att dra in flera utav inbjudningarna ty det här är ett sådant extremfall då det är berättigat. Men om det var sex barndomsvänner så kanske det blir väldigt manfall samt att din man kanske ändå vill ha någon där. Men idioten som själv sa upp vänskapen kan ni kontakta på lämpligt sätt och säga att eftersom ingen ursäkt för den vidriga svensexan har skett så är han härmed inte längre välkommen på bröllopet. På så sätt vet ni att han inte heller kommer, risken med att inte räkna med dem men inte informera dem om det är att några ändå dyker upp trots att de kanske sagt eller gett sken av att de inte tänkt komma. 

Lycka till med allt och vad bra att din man får en till mycket bättre svensexa med sina nya vänner. Något han visserligen inte vet om just nu men han kommer säkert bli glad sen när den sker.  

• Anonym

Hans 3 bestman kom hir förut idag och sa upp vänskapen med han. Den största anledningen var nog för att han inte drack och bara gick därifrån.
    Men som min mb2 sa, han bad om ursäklt för att han bara lämna dom men han visste ju att dom inte skulle låta han gå helt utan motstånd.

Nä de var väl lika bra, först blev min mb2 arg men sen sa han att  de är ju bara pinsamt att några i 30 åldern kan bete sig så. Han sa att de va lika bra att va utan deras så kallde vänskap.

• Anonym

Stackars din m2b! Att hans "kompisar" inte skäms! Fy fan vad dåligt och omoget att planera en riktig svinfest för någon som dom ju måste förstått inte längre uppskattar sådant. Vad hade blivit av dagen om han druckit? Och varför blir dom sura på honom, när dom själva sticker iväg och käkar utan att ta med honom? Nä, jag hoppas att dom innerst inne skäms över att inse att dom bara är pojkar och din m2b har gått vidare i livet och blivit en vuxen man. Skulle jag vara du skulle jag (ja, jag skulle våga lägga mig i :) ) ta kontakt med hans andra vänner, boka bord på en trevlig pub och be dom komma och hämta honom någon kväll och bara ha en trevlig grabbkväll med massor med mat och öl. Det är någon helt annat att sitta och dricka några öl och bli lite salongsberusad med goda vänner och god mat än att råsupa på stan. Se till att dom tar mycket bilder och se till att dom kommer upp på facebook (om ni har det) så hans gamla kompisar får se vilken trevlig kväll dom haft :)

Han gamla "vänner" är ju bara otrevliga och omogna. Min m2bs kompisar har redan börjat prata om svensexa och vad jag tror han skulle tycka vad som är kul. Det är ju det enda rätta, att utgå från att ordna en så kul och minnesvärd dag som möjligt för sin kompis. 

• Chicita

Om dom sagt upp vänskapen så är dom ju inte längre välkomna på bröllopet. Det säger sig självt.

Gör om bordsplaceringen. Kommer dom ändå så får dom väl ta ståplats och äta matrester (kanske inte så illa, men någon markering bör ni göra).
    Det bästa hade ju varit om ni återkallar deras inbjudningar officiellt. Alltså antingen skickar ut brev / mail till dessa killar och talar om att ni är inte längre välkomna på vårt bröllop. Alternativt om ni umgås på Facebook (eller umgicks rättare sagt) så kan ni officiellt skriva där till dom på deras log att dom inte längre är välkomna pga deras beteende under den så kallade svensexan.
    Mycket hänger ju på hur ni är som människor annars. Alltså hur konfrontationsbenägna ni är. Vågar ni ta det officiellt, eller är ni sådana som böjer huvudet och håller tyst för husfridens skull...

Obs, jag lägger ingen värdering i något av detta. Man är som man är, men man får ju anpassa hur man pratar med andra efter hur man själv är också...
    Hur som helst så tycker jag att du gör om bordsplaceringen. Om du ändå inte vill ta bort dom så sätter du dom för sig själva "på ett hörn" så att säga. Antingen ihop eller så utspritt som du bara kan...
    Sätter du dom ihop så slipper andra höra på deras gnäll. Men å andra sidan så hinner dom sitta och jaga upp varandra.
    Förhoppningsvis kommer dom inte i alla fall.
    Med såna "vänner" behöver man inga fiender.

Hoppas ni kommer få en underbar dag utan dessa.
    Det är i såna här situationer man lär sig vilka ens riktiga vänner är.

• Anonym

Nä dom ska inte komma på bröllopet. De sa min mb2 när dom kom hit.
    Dom menade på att dom ansträngt sig för den här festen, min mb2 sa då att ni har ansträngt er för att ni ska ha kul men inte utgått överhuvud taget från mig. Dom svarade med att säga att de är så svensexor är, de är inte hans dag, de är på deras vilkor. hehe.. ja va ska man säga.
    Dom menade på att dom inte var tillräckligt bra vänner längre för dom umgås inte tillräckligt ofta. Min mb2 förklarade att han har familj han hinner inte spring aute och ränna med dem. Då refera dom till en annan som kille osm har barn, han hinner minsann. Men han är singel, har barnen varannan vecka och har stora barn.. Hallå!!!??

Min mb2 sa också att han ringt titt som tätt och bjudit över dom på en kaffe, men de dög inte. De är inte att umgås. Man måste tydligen ha en öl i handen för att umgås värkar de som. Min mb2 bad dom lämna hans hus tillslut så de är väl tydligt att dom inte är välkommna på bröllopet. Så nu har bösets rensats ut från bordsplacering, och från festprogram.

• Chicita
    Anonym skrev 2011-07-26 20:32:54 följande:
    Nä dom ska inte komma på bröllopet. De sa min mb2 när dom kom hit.
    Dom menade på att dom ansträngt sig för den här festen, min mb2 sa då att ni har ansträngt er för att ni ska ha kul men inte utgått överhuvud taget från mig. Dom svarade med att säga att de är så svensexor är, de är inte hans dag, de är på deras vilkor. hehe.. ja va ska man säga.
    Dom menade på att dom inte var tillräckligt bra vänner längre för dom umgås inte tillräckligt ofta. Min mb2 förklarade att han har familj han hinner inte spring aute och ränna med dem. Då refera dom till en annan som kille osm har barn, han hinner minsann. Men han är singel, har barnen varannan vecka och har stora barn.. Hallå!!!??

Min mb2 sa också att han ringt titt som tätt och bjudit över dom på en kaffe, men de dög inte. De är inte att umgås. Man måste tydligen ha en öl i handen för att umgås värkar de som. Min mb2 bad dom lämna hans hus tillslut så de är väl tydligt att dom inte är välkommna på bröllopet. Så nu har bösets rensats ut från bordsplacering, och från festprogram.
    Duktigt...
    Som sagt, med såna "vänner" behöver man inga fiender...
    Vänner är inte vänner på bara den enes villkor, vilket dessa verkade vara. Då klarar ni er bättre utan dom.

Lycka till och ha ett underbart bröllop med de som uppskattar er för de ni är
Svar på tråden Blivit ovän med hans Bestman