• Annooo

På bröllopet, hade ni eller kommer ni ha en gästbok? Tips på vart man kan köpa för bra pris?

Hej!

Undrar om det är någon som haft eller tänker ha en bröllops gästbok som alla gäster får skriva i??
    Hann folk skriva i den?

Det låter som ett roligt minne där alla får dela med sig sina tankar eller det bästa med hela dagen. Men vart kan man hitta en fin gästbok till bra pris?

har ni bild visa gärna! :)

Mvh Annsofie

• Svar på tråden På bröllopet, hade ni eller kommer ni ha en gästbok? Tips på vart man kan köpa för bra pris?
  • Ingride

Jag har just beställt en bok som heter Tillsammans, boken om vårt bröllop, från AdLibris. Den kostar 85 kronor med frakt och är inbunden med rosor på framsidan. I den ska man kunna klistra in inbjudan och annat man vill spara. Sedan finns det också plats för gästerna att skriva. 

• AnnL

Vi har tryckt upp ett träd med flera grenar utan löv. Skrivit våra namn och vigseldatum under. Sedan har vi köpt stämpelfärg i tre olika nyanser och varje gäst får trycka sitt fingeravtryck som löv och sedan skriva med en tunn penna sitt namn. Har testat hemma och det blir inte kladdigt utan superfint :) Min inspiration var denna:

• Syllis 2012

Jag köpte gästbok på Gallerix på deras rea

• polkapinne

Vi beställde vår gästbok från light in the box. Tog lite tid att få hem den men vi var ute i god tid så det gör inget. Den finns på svenska sidor men var billigare här och eftersom vi köpte lite annat också så passade vi på.

• Silme

Både jag och sambon avskyr att skriva i gästböcker och liknande så det kommer vi inte utsätta våra gäster för heller. Eventuellt att vi har ett träd där de får göra sina tumavtryck och skriva sitt namn (liknande sådant som AnnL lagt upp bild på).

• Tok kär Annki

Här är våran blivande gästbok. Köpt på Lindhska Bokhandeln i Örebro, den kosta 135:- + att jag köpe två fina pennor till också. Boken hade det stora guld hjärtat från början sen har jag dekorerat resten själv. 
    Tok kär Annki
  • Chicita
    Silme skrev 2012-07-17 08:59:57 följande:
    Både jag och sambon avskyr att skriva i gästböcker och liknande så det kommer vi inte utsätta våra gäster för heller. Eventuellt att vi har ett träd där de får göra sina tumavtryck och skriva sitt namn (liknande sådant som AnnL lagt upp bild på).
    Jag ser inget fel i att ha en gästbok.
    Men man behöver ju inte göra det obligatoriskt. Vår låg på pulpeten i ett hörn av lokalen hela kvällen.
    Toastmastern talade om att den fanns där och att det vore trevligt om folk skrev i den. Men alla gjorde inte det och jag skulle aldrig komma på tanken att typ skicka runt den för att se till att alla skrev eller liknande.

Jag är emot tvång, oavsett om det gäller lekar, rödamattan-fotografering, gästböcker eller vad det nu kan vara eftersom jag själv känner obehag inför sådant.
    Däremot vet vi att många gärna vill lämna en hälsning på såna här tillställningar. Därför hade vi en bok som dom kunde skriva i om dom kände för det.
    Och vi gjorde en kul grej av det genom att ha tidsenlig fjäderpenna och bläckhorn så att det blev lite kul och annorlunda för många som aldrig provat att skriva med en sån penna.
    Många bläckplumpar blev det. Men det hör till Solig 
  • Grodprinsens brud

Vi kommer troligtvis inte heller ha någon gästbok. Alla gäster (nästan) skriver ju ändå samma saker i fyll-i-böckerna och är det bara att skriva sitt naman så behövs ju ingen bok.. Och eftersom vi inte tänker flytta, skaffa fler barn eller något annat av klickékommentarerna som kan passa in på gästernas "vad tror du att brudparet gör om fem år"-rad så blir det nog även här ett träd!

Vi har ju lite tema småfåglar då detta är mitt och sambons gemensamma intresse så ett träd med två fåglar och gästerna som blad i livets träd är vad det lutar åt här.. 

Eventuellt anlitar vi någon släkting att fota alla som kommer in i kyrkan eller in i festlokalen så att vi kan spara detta som extra minne.. 

Svar på tråden På bröllopet, hade ni eller kommer ni ha en gästbok? Tips på vart man kan köpa för bra pris?