Inlägg från: Styrka |Visa alla inlägg
  • Styrka

Tärna eller inte tärna??

Jag tänker mer att mina andra vänner skulle känna sig förbisedda? För jag kan ju inte ha 10 tärnor på ett enkelt utomhusbröllop... och jag vill inte ha det heller. Det är ju en sak när man har en eller ett par riktiga bästisar, men när man har många nära vänner? Hur väljer man bland dem?
    Som det känns just nu finns det tre vänner jag skulle vilja ha. Men de tre känner inte varandra särskilt bra. :-S Och det finns andra vänner som hade kännt sig besvikna över att inte ha bliivt utvalda, och jag vill inte ha nåt drama. Hur motiverar man att man inte valt nån? "Jag kände inte så"? Tänk er den vänskapen efteråt...
    När man läser alla trådar härinne om alla problem folk har med sina tärnor blir man ju vettskrämd. Tjejer som bruden från början haft fin kontakt med som helt ballat ur. (Vad är det med bröllop egentligen?)

Fast samtidigt hade det varit fint att ha en speciell vän där, nån att bolla idéer med, fnissa och... ja, alla tjejsakerna som sambon inte är så intresserad av.

Jag tänkte ev göra så att jag har mina toastmadames till dessa syften oxå, fast utan titeln av "tärna" Så slipper andra känna sig åtsidosatta. Fast min sambo ska ha både tärna och best man.

Svar på tråden Tärna eller inte tärna??