Inlägg från: Millan1984 |Visa alla inlägg
  • Millan1984

Öviksbrudar 2012

lilja: tack, dock är färgen liiite missvisande, för det ska vara mer lime och bilden visar mer åt gult tycker jag. Skönt att ha det överstökat :p

• Millan1984
    AnnLi skrev 2012-04-01 19:03:45 följande:

Jag har skrivit ut inbjudningskort idag, så de åker på lådan imorgon :)

Vad finns det för butiker i Övik där man kan prova klänningar? Festprissen har jag hittat, finns det någon fler liknande?

Tror det ska finnas nån till vid långgatan?? googla brudklänningar övik och se om det stämmer :p
  • Millan1984
    AnnLi skrev 2012-04-01 19:20:29 följande:

Ja, tack! JS Brud och Festkläder hittade jag där :)

Fler tips?

Ah den menade jag annars har jag faktiskt ingen aning :p får hoppas att nån annan här kan ge ett bättre svar :p
  • Millan1984
    Miss M skrev 2012-04-01 22:57:00 följande:
    Hej alla Öviksbrudar!

Vi har inte bestämt oss för var vi ska gifta oss än (blir 2013), men jag kommer från Övik och vi har börjat undersöka lite nu...

Någon av er som vet något ställe som har helhetslösningar med mat, vin, plats för dans och ev. övernattning? Eller någon bra cateringfirma?

Det är lite svårt såhär på avstånd...

Oj...hmm Veckefjärden kanske? om du vill ha allt på ett och samma ställe??

• Millan1984
    AnnLi skrev 2012-04-05 20:11:11 följande:
    Jag köpte en klänning idag :D
    Åh, var då ??
  • Millan1984

lilja: jäklar vad svårt.Båda är jättefina, men jag tror ändå att jag tycker nr 2. just för att den är mer "ovanlig", nr 1 är kanske en vanligare kombination och nr 2 skulle kanske vara mer "speciell". Men gå efter dina egna kriterier och magkänslan. Det kommer bli bra hur som helst

• Millan1984
    Miss M skrev 2012-04-09 17:49:28 följande:
    Millan1984 & lovemealways:
    Får kolla upp Veckefjärden och Gideå bruk. Synd bara att de har så dåliga hemsidor. Finns inte mycket info där...

Ni som tar mat på catering, var tar ni den ifrån?
    Jag anlitar min gamla dagmamma som är suverän på både mat och bakning. Hon är även bjuden på bröllopet. Vi ska ha buffé, priset var lite dyrare än vad vi tänkt men det kommr bli sjukt mycket mat och vi vet att det kommer att bli bra.
  • Millan1984
    AnnLi skrev 2012-04-09 18:06:04 följande:
    Hittade en på festprissen som jag fastnade för! Knälång, halterneck, lite 50-talskänsla. Måste ändras en aning i storleken så jag hoppas den blir så bra som jag tror när jag får den sen!
    Jag hittade min där också....undrar när man ska kontakta henne för att få klänningen uppsydd??
  • Millan1984
    lovemealways skrev 2012-04-10 15:15:54 följande:
    Jag har varit dit för att lägga upp klänningen. Det skulle ta 2-3 veckor sa hon. Hon tar allt i turordning så långt det är möjligt. Om ni gifter er i juni, kan ni ha i åtanke att uppläggning kan ta lite tid med tanke på att studentbalen är nån gång där, så hon kanske har många klänningar i "kö".

Gifter oss i augusti. men man borde nog gå dit i början på juni, så är det kanske klart lagom till juli nångång...

Vad var det det kostade för att lägga upp, var det 300 kr/timmen??

• Millan1984

Idag har jag bokat manikyr och ögonbrynsfärgning. Bokat florist och visat vad jag ska ha. Åkt till kyrkan och testfotat. När vi var där så var vaktmästaren inne och städade, och mamma kände honom såklart. Så när jag sa att det var jag som skulle gifta mig i augusti så visste han det exakta datumet :p Beror nog på efternamnet som han slog ihop ett och ett :p

Sen har jag kollat på läppstift och läpp penna som syrran tipsat om. och även skrivit ut hindersprövning och namnblanketten. Så nu har man hunnit med litegrann iaf

Svar på tråden Öviksbrudar 2012