Dalarna 2012
Är det någon mer som planerar bröllop i Dalarna 2012?
Vi planerar bröllop i februari 2012 och har än så länge checkat av klänning på "Att göra"-listan.
Är det någon mer som planerar bröllop i Dalarna 2012?
Vi planerar bröllop i februari 2012 och har än så länge checkat av klänning på "Att göra"-listan.
Hej!
Gifter mig i Ludvika i april och kommer att ha spaweekend i Tällberg :)
Hej!
Gifter mig i Ludvika i april och kommer att ha spaweekend i Tällberg :)
Ja hoppas verkligen alla kommer som ni bjudit! Vilket datum har ni som osa? När gifter ni er?
Idag ska jag gå och hämta min vigselring! Det är så spännande så det pirrar i magen hela tiden!!
Min tärna har fått avi för sin klänning, men när hon skulle hämta ut den hade kineserna skrivit mitt namn och inte hennes. Nu måste vi vänta till dagarna innan jul då vi åker upp. Men ska bli roligt att vara med när hon provar! Hoppas bara att det är den som jag beställde i paketet och att alla mått stämmer. Inte bra för hjärtat det här;).
Har börjat skriva på bordsplacerings "korten". Som är hjärtan i zink som vi ska knyta med spetsband runt servetterna. Det blir fint, väldigt nöjd!
Velar om dom här stolsövergragen... ska vi eller inte? Har hittat stolsöverdrag i Rättvik för 30:- styck. Kan vara värt att göra det, men behövs det egentligen? Har ni bestämt hur ni ska göra med det, AnnMurr?
Spaweekend! Härligt! Är nog lite trög men hänger alla gästerna med på spa också? Lyx!!!
Jag har hittat en dalmas och vi gifter oss i Leksand i juli och har bröllopsfesten på Korstäppans Herrgård som också ligger i Leksand. Vi har i princip allt klart förutom detaljer och brudgummens kläder. Tiden går ju så fasligt lååångstaaaamt! Kan det bli sommar NU!
Kul med så många nya "Dalabrudar"!
Nu börjar det närma sig D-day för mig. 6 veckor kvar....Allt är i princip klart. Ska till frisören till veckan, floristen och make veckan efter det. Osa är 5 jan och sen är det bara festprogram, bordsplacering och tårta kvar. Har en vän som är konditor som gör tårta åt oss men det är så svårt att vestämma vad vi ska ha för smaker.
Vad ska ni ha för tårta?
Har tillslut också betämt mig för vigselring. Vitt guld, diamanter i samma storlek som de blåa på förlovningsringen. Enkel och stilren.
Tips: Fyndade fuskpäls på Gina Tricot idag. Perfekt om man ska ha utomhusvigsel som vi.
AnnMurr: Testa att dra över ett örngott över ryggen och knyta ett sidanband runt. Sitsarna är det ändå ingen som ser när man sitter ner.
Runda stolsryggar. Herrejessus vad bråttom jag hade med förra inlägget då...
Kollade både frissan och tårtan en gång till, utan att nämna bröllop. Frissan blev 2-3000kr billigare och tårtan ca 1000 kr billigare.
När man inte nämnde bröllop, kan man välja vilken tårta man vill på de alldra flesta ställen och ligga i priset på ca 1000 kr. Ställning kan man hyra eller köpa om man vill, men tror vi kör helt utan. Om vi vill lägga någon blomma eller så, på tårtan, så kan vi göra det själva.
Eftersom jag kommer att vara utan slöja, så ringde jag frissan och frågade vad en festfrisyr kostar. 800 kr sa dem. Så jag ska boka och sedan får de fixa min festfrisyr! :)
Har beställt ljusstakar, trodde inte det var möjligt att hitta billigt, särkilt det jag var ute efter, men ack så fel jag hade! Och ändå ligger jag under budgeten, tack vare billigare frisyr och tårta.
Klänningen kommer att kosta 2000 kr, riktigt snygg även om den är enkel. Hoppas den ser snygg ut när jag ska prova den i mars ungefär.
Allt har vilat under julen annars och imorgon börjar mina studier. Lär inte ha ork att planera så mycket, men min bästa väninna är engagerad som bara den, och verkar hitta både gratis- och billiga lösningar.
Ha en fortsatt trevlig vecka!
(ursälta bildkvalitén men tog bilden på datorskärmen)