Vilka har man med på möhippan?
Jag hoppas på ALLA mina vänner som jag umgås med regelbundet! Och alla i min generation som är bjudna på bröllopet.
När min svägerskas möhippa var så ansåg tärnorna att de visste bäst vilka hon umgicks med och bjöd in några av sina kompisar bara. Vi som var släkt räknades bort! När några kompisar påpekade att vi som var släkt borde vara självklara då vi också bjudits på bröllopet så ringde de och frågade lite spydigt om vi hade lust att komma. Då jag redan blivit ratad hade jag redan tackat ja till arbete den kvällen och kunde inte komma några dagar innan och ändra det. Så jag kunde inte komma när jag väl bjöds in (mest för att de kände sig tvungna).
Nu har jag sagt till allt och alla att så vill jag INTE ha det. ALLA på bröllopet är folk som står mig nära och därmed självklara gäster för mig. Sen att många bor långt bort och inte kan komma, det är en annan sak, det respekterar jag (160 mil för en hippa känna inte som "runt hörnet" precis). Men alla jag umgås regelbundet med, min gubbe känner till alla, de sa jag att OM jag blir hippad vill jag att alla ska bjudas, oavsett de är bjudna på bröllopet eller ej. Vi har nämligen bara bjudit familjen!