• Mirjami

Grönt och vitt färgtema?

Vi ska ha lime (äpple) och vitt. Så just gröna äpplen, blommor finns det massor att välja mellan, en löpare, festhäftena, placeringskorten, sand, ballonger, band (runt foten på vinglasen, runt ljusstakar eller stolar etc, inte allt på samma gång dock)  vattenpärlor som färgas med karamellfärg  etc...

Vi ska ha:

Gröna servetter
    Grönt band i fästhäftena
    Grön text på placeringskorten (redan klara, små fjärilar som sitter på glaskanterna)
    Gröna vattenpärlor i genomskinliga skålar och lite blommor matchande min bukett.
    Ballonger
    KANSKE äpplen om det blir för mycket vitt ändå

Ja, ballongerna ligger ju inte på borden utan kommer vara i vår brudbåge och lite här och var, var beror på om Teknikmagasinet har något Helium kvar!

Vi funderar på att ha omslaget på festhäftet grönt också, det är lite en kostnadsfråga med.

BARA FANTASIN SÄTTER GRÄNSER, så släpp den fri!

• Mirjami
    Doris skrev 2011-07-13 11:06:09 följande:
    Tack för jättebra tips!! Vad kreativa ni är.

Mirjami: Vattenpärlor låter spännande. Vad är det och var kan jag köpa sådana? Finns de i gröna eller har du färgat dina?
    Jag har sett att de finns lite över allt på nätet. Men annars har www.artflowers.se dem, då 59 kr per påse. Men det blir FYRA LITER så de räcker! Man häller på vatten och vill man ha dem färgade blandar man i karamellfärg i vattnet. Då jag har lime kör jag grönt och lite gult i och blandar innan pärlorna åker i.
Svar på tråden Grönt och vitt färgtema?