Har kärlek och bröllop en åldersgräns?
E och D skrev 2011-07-13 17:11:53 följande:
Jag menade ung åldersmässigt. Jag är nämligen 20 år nu och kommer att vara strax över 21 när vi planerar att gifta oss om lite mer än 1 år. Vi har varit tillsammans i 5 år då och tycker att allting känns rätt, men det är jobbigt när människor har så mycket åsikter kring vad som är okej och inte och när folk ska lägga näsan i blöt och tycka att "man inte vet vad man sysslar med" bara för att man är ung, som om man vore dum i huvudet... Dessutom blir man ofta sämre bemött när man är ung just för att folk tycker att det är "fel" och då tänker jag att det kommer att bli jobbigt att planera bröllopet och boka och fixa och trixa om världen ska tycka att vår kärlek är "fel"....Nu när jag ska gifta mig har hon varit gift i snart 10 år och har två underbara barn. Det första kom ganska snart efter de gift sig och det blev nog nästan lika snopet mottaget som bröllopet. Vet att hennes föräldrar inte tyckte det var riktigt läge för barn än, hon fick ta studieuppehåll. Men de är supertajta fortf och lever sitt failjeliv med högburet huvud. Så tji fick alla som tyckte allt de gjorde var för tidigt! Och nu är hon färdigutbildad och jobbar som alla andra...