Har kärlek och bröllop en åldersgräns?
Vid vilken ålder tycker ni att det är okej att gifta sig? När är för tidigt och vem bestämmer egentligen det? Har kärlek och bröllop en åldersgräns?
Vid vilken ålder tycker ni att det är okej att gifta sig? När är för tidigt och vem bestämmer egentligen det? Har kärlek och bröllop en åldersgräns?
Ja, jo, tja neråt så tycker jag väl att man bör ha uppnått myndighetsåldern på 18 år, men uppåt, nej.
Däremot så ser man kanske en smula excentrisk ut i rosa tyllkjol om man passerat 50?
När som, hur som höll jag på att säga.
Kärlek har väl ingen åldersgräns egentligen, extremt kan väl tyckas om ålderskillnaden är 25 år och mera speciellt om t ex bruden är 16 och mannen 30, eller tvärtom i sådana fall är det nog väldans svårt att säga att det verkligen är kärlek.
Annars finner inte jag att det finns ngn gräns varken för kärlek eller giftermål.
Är man 75 och nykär och vill gifta sig, tycker jag det är underbart likaså om man är 20.
När är för tidigt? Menar du för att man är ung eller för att kärleken är ung?
Detta kan man nog känna bäst själv.
Är man ung kanske man skall tänka till och ställa sig frågan varför vill jag gifta mig ( skall man nog göra vid vilken ålder som helst)
Äktenskapet skall inträdas när man är så säker man kan vara på att det är just kärlek, gemenskap, vänskap och att växa samman , åldras samman, olikheter, ja att allt finns där.
Finns minsta osäkerhet, typ, alla andra gör det, det verkar spännande, eller ett tillfälligt nyck då ska man nog tänka om och fundera ett tag till.
Har man gått igenom det ovannämda, och vet att detta är det rätta då finns det bara två som kan ha åsikter om giftermålet och det är paret själv.
Lycka till!
Jag kommer vara 19 när jag gifter mig och för mig funkar det bra, däremot är det olika för alla, jag har jämnåriga kompisar som förvarar sina kläder på golvet tex och då kanske man inte är mogen... :)