Har kärlek och bröllop en åldersgräns?
Tycker det har med personligheten att göra. Innan 20 så känner iaf inte jag någon som skulle ha varit mogen att gifta sig även om flera förlovade sig och skulle gifta sig och hela baletten. Ingen av dem är ihop idag... det som var konsekvent för dem alla var att "Nej, jag vet att det sällan funkar men VI är minsann undantaget som bekräftar regeln".
De som varit unga (21-22) och där det hållt länge (och håller än) är de som inte gjort en så stor grej av att de varit unga. De har varit trygga i sig själva och inte försvarat sin låga ålder utan bara bemött sådana kommentarer med "Ja, det är din åsikt" i princip och lämnat ämnet. De har varit trygga i sig själva och inte gjort det för att bevisa något för omvärlden.
Så skulle jag säga en ålder, inte innan 21. Men sedan finns det ju de som är 21 i huvudet fast de är 19. Men jag tycker inte man ska kasta sig in i sådana saker innan man faktiskt hunnit bli någorlunda vuxen. Det händer SÅÅÅÅÅ mycket mellan 18 och 25, och allra mest mellan kanske 18 och 21. Klarar man de åren ihop, då klarar man nog mycket. Varför stressa...