Har kärlek och bröllop en åldersgräns?
Rebekka 2012 skrev 2011-07-14 12:20:02 följande:
Mellan mig & min blivande är det 25 års skillnad (jag 27 han snart 52), vi har varit tillsammans i snart 5 år! Defintitivt äkta kärlek & det har ingenting med åldern att göra. Hade inte gift mig om vi inte hade passat bra tillsammans & varit rätt för varandra... Har aldrig varit i ett bättre förhållande än nu & aldrig varit såå lycklig tillsammans med någon annan! Kanske är vår åldersskillnad inte vad "normen" säger, men vem bestämmer att det inte är äkta kärlek då det är stor åldersskillnad?!? Nu är jag iofs inte mindreårig & då kanske det höjs mer på ögonbrynen än då man uppnått "vuxen" ålder. Det här med ålderskillnaden måste ju ses från fall till fall & inte bara eft hur många år som skilljer sig. Vissa är mogna för sin ålder & andra omogna upp i hög ålder.
Ingen i min familj har någonting att invända för alla märker ju hur bra vi är för varandra & mina vänner är jätte glada för min skull att jag hittat mannen jag vill leva tillsammans med i resten av mitt liv!
Men för att svara på E & D's fråga: Ni känner själva om ni är redo att gifta er. Detta har inte heller något med åldern att göra! Däremot tycker jag att man ska känna efter ordentligt om det verkligen är något man vill göra & att man gör det för sin egen skull, ingen annans
Kör hårt! Hoppas att ni får ett underbart bröllop & äktenskap
Nu är det inte riktigt så många år mellan min mamma och pappa men nästan och åldern har aldrig någonsin varit ett problem. Nu är pappa rätt gammal men jag skulle ändock säga att han mentalt är i samma ålder som min mamma, kanske till och med yngre. Trots att det är stor åldersskillnad mellan dem kompletterar de varandra hur bra som helst!
Har din blivande barn sedan tidigare?