Har kärlek och bröllop en åldersgräns?
schmock skrev 2011-08-14 17:57:10 följande:
Fast det behöver inte bero på omognad. Man är väl inte omogen bara för att man tycker att bröllopsvalsen är tråkig och vill "piffa upp" den (även om jag personligen inte gillar just det), att man inte alltid kan komma överens med varandras släkter eller tar tillbaka en inbjudan. Det är väl inte omoget? Det där med dansen, jag gillar ju nu som sagt vad inte just de där bröllopsvalserna när man dansar nåt annat, men en del människor gillar att spexa. Jag själv tex spelar mkt teater och tycker om att leka lekar och spexa och hitta på saker, men för det är jag inte speciellt omogen. Nu är jag ju rätt ung, men mina teaterkolleger är aööt mellan 16-60+. Vi är inte rädda att vara barnsliga och ha roligt :)Jag kommer vara 26 när jag gifter mig (om två år), och vi träffades när jag var 19. Omognad har för mig att göra med hur man ser på livet och plikter, hur man hanterar vardagen med jobb och räkningar tex, och hur man hanterar kriser och varandra. Jag och min sambo hade en djup kris för några år sen, och vi tog oss igenom det och blev starkare och kärare som par. Vi har i perioder haft tufft med pengar och jobb, famljkesituationer och vi klarade av det och vet var vi har varandra och att vi har varandra. Vi vet att vi vill leva med varandra och att vi älskar varandra :)
Min man och jag har för övrigt en liknande historia som ni. Vi fick dock separera en period för att hitta tillbaka till varandra. Av hela den resan lärde vi oss väldigt mycket som vi nu tar med oss både i ljus och mörker. Man mognar med erfarenheter som man tar med sig. När jag var femton, sexton och sprang på en mina reste jag mig, skakade av mig och sprang vidare. Så gör jag inte längre idag.