Någon som har erfarenhet eller tankar om spiral?
Jag provade kopparspiral eftersom jag inte ville ha något hormonmedel, då de kan påverkar slemhinnorna(+ en massa annat:P) negativt. Det funkade bra de första veckorna, sedan följe det helvete för mig. Blödningar i 3 veckor sedan massiv svampinfektion i en vecka och så rullade det på + enorma menssmärtor. "Det tar ju ett tag innan kroppen vänjer sig" sa man.. Hmpf. Läkaren ville skriva ut smärtstillande till mig, men problemet var att jag redan åt dom för andra saker redan, morgon och kväll. Kan än idag undra hur jag skulle mått om jag aldrig tagit några tabletter :SKan tillägga att jag alltid haft torra slemhinnor och därför varit känslig och fått återkommande svampinfektioner.
Tillslut fick jag erbjudandet att prova hormonspiral och livet har aldrig varit enklare/bättre!!
Jag har heller aldrig fått barn, men pga annan sjukdom och starka mediciner MÅSTE jag planera om jag ska skaffa barn, och behöver därför ett bra preventivmedel så inga "olyckor" sker.. :P
Insättanet gör ont, men det går över på ett kick! Fick ingen bedövning.
Annat tillägg: Har en väninna som tog bort sin spiral bland annat för att hennes karl inte trivdes med den. Han gjorde sig illa var gång.. Min har dock aldrig haft några problem med det. ;)