• Tessin

Hjälp mig välja bukett!

Att välja brudbukett var mycket svårare än vad jag trodde! =) Jag ha tre rätt lika som jag väljer mellan nu, men kan verkligen inte bestämma mig för vilken jag gillar bäst.
    Så snälla, hjälp mig =) Vilken tycker ni???

• Svar på tråden Hjälp mig välja bukett!
  • missuniversum

Jag tycker det beror lite på vad du ska ha för klänning på dig, men genom att bara se buketterna så röstar jag på nr 1. =)

• Tessin
    passionsblomman skrev 2011-07-15 14:15:54 följande:
    Buketten i sig är i mina ögon ganska ointressant att uttala sig om utan att veta hur klänningen ser ut och hur du som person är till stilen. Det ska ju vara ett smycke som gör prickan över i till dig som helhet. När jag sett din tråd med vigselplatsen, så tänker jag definitivt inte klassiskt stilrent och stramt, utan skulle genast föreslå en bukett med lite mer luft emellan blomhuvudena och en mer naturlig känsla. Och då är det av dessa tre den sista (tredje) som kommer närmast.

Jag skulle inte rekommendera att linda stjälkarna i annan färg än klänningens, såvida inte stjälkarna i sig är en del av bukettens uttryck, som då man har riktigt långa stjälkar, som blir ett dominant inslag i helheten. då skulle jag framhäva dem mer. Annars är det mest för att få något slätt, rent att hålla i, som inte färgar av sig och skitar ner brudens händer. Band fixar butiken i rätt nyans.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
    Jag har inte skrivit någonstans om min vigselplats så du måste förväxla mig med någon annan =)
    Men jag förstår helt hur du menar, helheten ska bli bra!

Jag vill ha den lite mer romantiska stilen. Här är min klänning:

Vet inte riktigt vad jag ska säga om vigselplatsen =) Vi bor på västkusten och kyrkan ligger i stan, går man sen bara genom en liten park så kommer man till vår festlokal som ligger vid hamnen. Jättefint ställe verkligen =) Ska inte ha några stora smycken, utan ett litet nätt halsband och matchande örhänge. Håret är inte bestämt ännu.
  • Tessin

Nu kanske det är självklart för er hur min bukett ska se ut? Glad
    Jag tycker det är skitsvårt, velar fram och tillbaka.. Däremot har jag nästan slagit ifrån mig nr 3.. =)

• passionsblomman

Hihi! JA jag blandar ihop dig med tjejen som har nicket Tinzi! Ursäkta!!!

Iallafall så är poängen densamma apropå att man gärna vill veta mer om bruden och helheten för att ge råd som passar en person.

Jag tycker inte det är så enkelt som att det finns fina och fula buketter, utan var sak har sin plats och var bukett har sin brud. Därför tycker jag det är ganska tråkigt att det är så vanligt att man bara vill ha en kopia av någon annas brudbukett. Jag menar, just bukette är ju det smycke där man faktiskt kan få något helt unikt, specialdesignat enbart för en själv och just till det här tillfället, utan att det blir helt skyhöga kostnader för att få det skräddarsytt. det ingår liksom i floristens jobb.

När jag ser din klänning, så skulle jag vilja göra något MYCKET maffigare för att matcha den.  Du har valt en klänning i otroligt brudig och romantisk stil och det krävs en bukett som också är "extra allt" för att lyfta fram den på bästa sätt. Viktigt är att den inte blir för liten!!! Du behöver en ganska stor bukett. Nummer ett behöver vara större och jag skulle dessutom göra en mer romantisk och dekorerad och lyxig, exempelvis genom att fästa orkidéklockor utanpå rosorna. Annars vore en bukett med känslan "ett fång av rosor" oerhört vackert till din magnifika klänning. Då kan en ev tärna ha formen på nummer ett i litet format. Gå till en florist, och fega inte, när du valt en sådan prinsessklänning spå ska du inte vara för svenssonlagom med buketten!

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Tessin

Ja de e inte lätt att ha koll på alla här inne:) Jag har varit hos en florist och hon sa lite tvärt om, jag är rätt liten och då ska jag inte ha någon stor bukett för då ser det klumpigt ut.. Men jag vill ju albsolut inte att buketten försvinner i klänningen, vill ju att dom ska höra ihop. Min klänning är perfekt för mig, kan inte sitta bättre:) Jag har i för sig inte visat min klänning på bild för floristen utan bara beskrivit hur den ser ut och färg. Du har ingen bild på något i den stilen som du menar?:)

• marimekko86

ETTAN, snygg och stilren

Svar på tråden Hjälp mig välja bukett!