• Tessin

Hjälp mig välja bukett!

Att välja brudbukett var mycket svårare än vad jag trodde! =) Jag ha tre rätt lika som jag väljer mellan nu, men kan verkligen inte bestämma mig för vilken jag gillar bäst.
    Så snälla, hjälp mig =) Vilken tycker ni???

• Svar på tråden Hjälp mig välja bukett!
  • RiNa

Tvåan är helt underbar =) Klassisk med en liten twist. Jag ska ha något liknande, vita rosor och tre blå orkidéer

• passionsblomman
    Tessin skrev 2011-07-16 11:57:09 följande:
    Ja de e inte lätt att ha koll på alla här inne:) Jag har varit hos en florist och hon sa lite tvärt om, jag är rätt liten och då ska jag inte ha någon stor bukett för då ser det klumpigt ut.. Men jag vill ju albsolut inte att buketten försvinner i klänningen, vill ju att dom ska höra ihop. Min klänning är perfekt för mig, kan inte sitta bättre:) Jag har i för sig inte visat min klänning på bild för floristen utan bara beskrivit hur den ser ut och färg. Du har ingen bild på något i den stilen som du menar?:)
    Ja, fast det är inte tvärtom, utan vi har varsin del av ditt pussel, den floristen och jag. Hon har sett dig, jag har sett klänningen. Det viktiga är att man bygger en helhet som stämmer. När det kommer till storlek, så brukar tumregeln vara att buketten ska utgöra ca en åttondel av hela bruden. Då måste man givetvis väga in hur känningen är. En liten brud i marängklänning med stor kjol och släp, behöver en större bukett än en som har ett snävt fodral. Du ska visa floristen klänningen, så hon får en helhetsbild.

Bilder lägger jag aldrig ut, utom på enskilda blomsorter, då reklamreglerna på bt är hårda och jag vill inte kunna misstänkas för att skylta med egna alster för att fiska kunder eller göra olovlig reklam för mig själv.
    Jag tror din florist lätt kan visa om du tar med dig tanken. Jag tänker främst på att man kan utnyttja luft emellan blommorna för att bygga volym istället för att packa alla roshuvuden i en tät form. Men behåller du den täta formen, är huvudsaken att den inte blir för liten så det hela ser pyttigt ut.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • TeamJ

Jag hade inspiration från nummer ett till min bukett. Den blev helt perfekt, blev väldigt paff när jag fick den. Den blev finare än vad jag tänkt mig.

En bild, kan lägga upp fler. Det är pärlor även under själva buketten i murgrönan.
    den var rätt tung, men det var ett stadigt handtag att hålla den i. Men den kändes lyxig och rejäl.

• Äntligen blivande

1:an tycker jag!!

• Annika611

Jag röstar på ettan!ettan!

• 070831

3:an tycker jag och du ska ha med pärlor det tyckte jag är snyggt till :D

• raring

Ettan!!! Och om du inte vill ha den så trean. Tvåan gillar jag inte alls.

• Erin

Hallå där!

Jag instämmer med dem flesta här. 1 an var finast, detaljerna på 2 an samt 3 an gick inte ihop tycker jag.. but it"s your choise :) lycka till

Svar på tråden Hjälp mig välja bukett!