Inlägg från: Freakie |Visa alla inlägg
  • Freakie

Behöver vittnena skriva på något?

Jag pratade lite grann med vår vigselförrättare idag och vi kom in på det här med vigselbevis. Jag var helt säker på att det fanns någon form av papper som våra vittnen behöver skriva på men så verkar inte fallet vara...? Tänkte att jag skulle dubbelkolla detta med er som redan är gifta. Behövde ni och/eller era vittnen skriva på några papper under bröllopsdagen?

• Svar på tråden Behöver vittnena skriva på något?
  • Freakie
    Pupa skrev 2011-07-15 19:15:33 följande:
    Jag tror att i svenska kyrkan är hela församlingen vittnen, ingen speciell och ingen skriver på.

I katolska kyrkan deäremot skriver vittnen på ett papper

Okej, inser precis att jag glömde att skriva att det blir en borgerlig vigsel. Undrar om det förändrar något?

• Freakie
    Silketuss skrev 2011-07-15 19:49:20 följande:
    När jag gifte mig borgerligt, hade vi två vittnen. Undrar om det inte är så fortfarande? Att det måste vara minst brudparet, prästen och två vittnen?
    Att vi behöver två vittnen vet jag, så vi skulle skicka in deras namn och uppgifter. Men jag var helt övertygad att de även var tvugna att skriva på något, men inte enligt vigselförrättaren...
  • Freakie

Tack för era svar Det verkar alltså vara lite olika det här. Men känns skönt att höra att vår vigselförrättare verkar ha koll på det hela.

Svar på tråden Behöver vittnena skriva på något?