• bruden

Kuvertavgift eller inte?

MsChevy skrev 2011-07-15 21:09:14 följande:
    Fästmannen och jag diskuterade huruvida vi skulle ta en kuvertavgift eller inte. Personligen tycker jag inte man ska göra det, känns fel helt enkelt. Men det är min åsikt.
    Att våra gäster dessutom får resa ganska långt och samtliga får stå för sitt boende och transport, tycker jag att det verkar lite girigt med kuvertavgift. Både resa, logi och maten...nej, hade inte lockat mig iaf.
    Vad tycker ni andra?
    Många av gästerna kommer dessutom från Norge och våra svenska gäster reser ca 20-30 mil till vigselplatsen +några mil till festplatsen. 
    Vi har ganska snarlikt som er. Många av gästerna kommer från Norge så vi ordnade boende så att de får en schysst rabatt (grupprabatt alt. boka-tidigt rabatt) och sen blir de ju bjudna på festen. Vi har inte kuvertavgift. Ska det bjudas till bröllop så ska det
    Våra svenska gäster åker upp till 40 mil enkel resa. Norrmännen har ungefär 55-70 mil enkel resa.
  • bruden
    MsChevy skrev 2011-07-16 14:42:32 följande:
    Smart idé om att boka ett stort boende så det blir mängdrabatt. Ska bara hitta ett ställe som kan hysa så många gäster oxå...(lättare sagt än gjort) 
    Spela gärna ut de olika alternativen mot varandra. Exempel: ni har två olika hotell som har plats och ni är t.ex 30 personer som ska bo i 2 nätter. Ni är ju rätt många så det blir ju en del rum. Spela ut hotellen mot varandra och pruta på så vis ner priset. De vill ju såklart hyra ut sina rum så chansen är stor att ni får ett rejält schysst pris
  • bruden
    MsChevy skrev 2011-07-16 16:43:32 följande:
    Bra förslag! Lite fulspel är ju inte fel! 
    Vi blir ca 90 pers som behöver boende så det kan bli ett jäkla prutande...hehe
    Finemang! Kör hårt
  • bruden
    Ninana skrev 2011-07-26 14:22:49 följande:
    Det jag inte förstår är hur kan vissa personer i den här tråden har råd att  lägga pengar på 2-3 bröllopsklänningar på sammanlagt 10 000 kr från kina ....
    ÄHUM!!! 2-3 klänningar från Kina kostar INTE 10tusen!
Svar på tråden Kuvertavgift eller inte?