• teah

Kuvertavgift eller inte?

Tänk att kuvertavgift ska bli så stora diskussioner på den här sidan! Helt otroligt. Min syn på det hela är att alla vet att bröllop kostar mycket. De bjudna gästerna gör ett frivilligt val att tacka ja till inbjudan eller inte. Blir man förolämpad av kuvertavgiften, strunta i att komma på bröllopet!! Sedan har väl kankse summan på avgiften betydelse. I min bekantskapskrets är kuvertavgift på ca 200-250 vanligt. Det är en så pass liten summa att det är svårt att hitta en present för mindre. Alla förstår att det är ett bidrag till festen, för det är ju omöjligt att det räcker för att fylla all kostnad för maten.
    När avgifterna börjar bli 400kr och mer förstår jag att det finns lite motstridiga känslor i och med att då blir det dyrt! Framför allt om du ska betala resa och boende också.

Om det är det att man blir bjuden till fest men får betala själv (som många verkar störa sig på) kan man väl formulera sig i inbjudan på något sätt som gör att det blir tydligt att det roliga är att vi firar tillsammans, inte att kom och jag bjuder på allt.....

Alla är vi olika! Ni själva planerar bröllop och har budget så tänk lite på hur ni skriver! Sitter det blivande brudpar och funderar på kuvertavgift mår man ju dåligt om man hamnar på en sådan här tråd! 

Svar på tråden Kuvertavgift eller inte?