Att inte svara på OSA = att inte tacka ja?!
Hur gör ni andra? Har några som inte svarat på osa i tid och det trots påminnelser via sms.... Hur ska man tolka detta, räkna bort dem eller ej?
Hur gör ni andra? Har några som inte svarat på osa i tid och det trots påminnelser via sms.... Hur ska man tolka detta, räkna bort dem eller ej?
Vi har OSA-datum imorgon och 15 personer av 75 har inte svarat ännu... Känns trist och jag blir onekligen irriterad. Men ska nog iallafall slå dem en signal för att höra...
Två dagar innan OSA skickade jag ett meddelande till dem som itne svarat, att OSA går ut den ?? och att hör vi inget ifrån er räknar vi det som att ni inte kommer...
Nästan alla svarade antingen med ett nej eller ett ja....bara en som inte gjort det och den har vi kallt räknat bort...
Dagen efter OSA har gått ut kommer jag skicka ett sms eller ett meddelande på fejjan eller nåt om att OSA datumet gick ut igår och Ni har inte svarat och måste svara under dagen. Sedan blir det STOPP, skyll er själva som inte svarat.! Hur svårt kan det va liksom?
Ja tänk att det ska vara så svårt att meddela om man kommer eller ej. Om man har svårt att veta i förväg så kan man ju iaf höra av sig och säga DET och se om det går att lösa. Just nu känner jag mig jobbig att behöva jaga dessa personer för svar. Spec en som jag var i kontakt med dagen innan osa gick ut och frågade om inbjudan kommit fram som den skulle osv (då de flyttat och bytt adress). Jo den hade kommit fram och de höll på kolla om de kunde komma och att de skulle meddela, vilket de nu inte gjort trots det samtalet och påminnelse sms.... Får göra ett sista försök och ringa alla annars får jag väl räkna bort dem
Jag blir ju jättesne av folk som inte visar intresse eller bryr sig eller har vett att svara i tid exempelvis. Jag är själv en person som gör allt i tid, visar engagemang osv men har lärt mig genom åren att alla är inte som jag eller min familj.
Mitt OSA-datum går ut 29:e augusti,så ett tag kvar...lär väl brinna och gå i taket av att behöva jaga folk....hoppas mina bröllopsgäster har vett nog :-P
Ja att osa betyder att man just ska svara om man kommer el inte verkar ha gått många förbi... Jag har surt påtalat för släkt o vänner att man måste följa instruktionen några gånger! Hur ska vi veta att vilken fin inbjudan va roligt betyder att de definitivt kommer??! Eller att mana rycktes vägen får höra att en familj tackat ja.. Vissa anser att de tackar ja genom att inte ringa o tacka nej.. Jag kommer att sms el ringa till de som inte svarat när osa gått ut. Så de inte har blivit nå missförstsånd! Om jag inte får nå svar så på sms så skulle jag nog iaf ringa o höra o säga de att vinu räknar bort dem då de inte svarat... Beror ju lite på person o relationen till denna... Svårt! känns ju som om man har bättre saker för sig än att jaga folk men samtidigt vill man inte stå på bbröllopsdan m folk som har missförståtto trott de tackat ja men man har räknat ort dem...
Vad har ni skrivit då? Osa eller någon annan formulering?
Jag undviker att använda just OSA för att folk tolkar det så olika, vissa att dom inte behöver höra av sig om de kommer, andra att de inte behöver höra av sig om de INTE kommer osv.
Vi bad folk att helt enkelt att höra av sig till oss och tala om om de kom eller inte kom. och alla hörde av sig. Inom tidsgränsen sen att vissa svarade sista dagen, men så är jag själv också så....
Houdini: vi skrev OSA i inbjudan och till dem som ännu inte svarat trots att datumet passerat så har jag smsat och ringt och förklarat att vi behöver veta vilka som kommer eller ej. så alla bör ha fått en klar uppfattning vad som gäller....
Vi ska ha en hemsida med all information om bröllopet och även anmälan. Dock tänkte jag skriva typ "Här anmäler du om du kommer eller inte. Men tänk på att anmälan stänger 23.59 den XX XX och efter det går det inte att använda denna sida Har du glömt att svara? Maila till blabla@blabla och ge oss ett svar, typ igår!".
Fast vi ska inte ha ett så stort bröllop, så jag håller tummarna för att alla har vett att svara. Det är mest familj ändå... =)