Inlägg från: Lilique |Visa alla inlägg
  • Lilique

Ge en blomma till mor och svärmor?

Jag hittade också den seden när jag satt och bläddrade lite i en bok och jag tyckte att det var så fint. Men huruvida det är en "godkänd" sed i Sverige eller inte ger jag inte mycket för. Om det inte är en sed, nej då är det väl inte det. Då är det bara en brud som stannar i altargången och räcker över en blomma - och det är vackert! Det räcker för mig.

• Lilique
    crea diem skrev 2011-07-19 18:31:54 följande:
    Var ska de göra av blommorna sen....ska de mingla runt med de eller? Kommer de inte att sloka?
    Mig spelar det ingen roll om de slänger dem på vägen ut eller håller dem i handen hela kvällen efter helhjärtade försök att få dem att hålla med blött papper lindat om stjälkarna. Det är själva gesten som är det viktiga för mig. De kommer båda två onekligen att bli glada och förvånade när jag gör det.
  • Lilique
    1700tal skrev 2011-07-20 10:55:21 följande:
    Tur vi har dig passionsblomman som kan informera om buketters uppbyggnad och annat matnyttigt, inte kul om buketten rasar ihop! Förvånad
    Verkligen! Hade inte en aning om att det kunde vara så komplicerat. Får se om inte floristen kan "gömma" två lösa öronmärkta blommor i buketten till mig då (:
Svar på tråden Ge en blomma till mor och svärmor?