• Elila

Vill bli överraskad på förlovningsdagen.....

På något sätt kan jag förstå dig men ändå inte... (kanske har jag mer perspektiv nu)...

Jag och min sambo hade pratat länge om att vi skulle förlova oss. Flera år. Vi hade tittat på ringar och valt ut några vi tyckte var fina men jag hade hela tiden sagt att det var han som fick fria.... (= att jag inte skulle veta när han köpt ringarna osv osv)

Förra hösten så bokade vi en resa till Paris som skulle ske över nyår. Jag tänkte redan då att hoppas han friar, hoppas han friar... och ju närmare tiden gick desto mer kände jag på mig att ett frieri var i görningen. Det var pikar hit och dit m.m. m.m.....

Så när vi väl satt där under vår nyårsmiddag så gick han ner på knä och friade. HELT FANTASTISKT FINT! Men inte ett dugg överraskad... Jag hade ju haft det på känn i flera månader.
    Nu i efterhand kan jag känna att jag hakade upp mig alldeles för mycket på att jag ville bli överraskad. När stunden väl var där och han frågade mig öppet och rakt om jag ville gifta mig med honom och dela resten av mitt liv med honom då visste jag att allt det där med överraskning har ingen betydelse, det som betyder något är han och jag, att vi älskar varann och att vi vill dela resten av våra liv tillsammans...

Svar på tråden Vill bli överraskad på förlovningsdagen.....