Vill bli överraskad på förlovningsdagen.....
Det är ju lite svårt att bli överaskad när man varit med och bestämt att ni ska förlova er och redan köpt ringar. Så jag tror att du ska tänka bort det och istället tillsammans planera för förlovning och ringpåtagning. Planera att ni ska göra något väldigt speciellt som känns lyxigt eller kanske uppseendeväckande om det passar er. Fira riktigt ordentligt och på det här sättet så kan du ju vara med och styra var och när det sker. Kanske på en herrgårdsweekend. Då kan ni ju bestämma att det ska ske men överlåte till honom hur om du vill bli överraskad.
Min sambo friade till mig iförd en handduk på balkongen (jag iförd morgonrock) då jag precis hade kommit med flyttlasset till vårt nya hus. Det jag vill säga med det är att det inte behöver vara så storslaget utan fantastiskt ändå. Nu blev jag i och för sig överraskad och det kanske är det du vill åt, men en del hade kanske tyckt att det skulle varit mer storstilat än hur hans frieri gick till, och blivit besvikna, men för oss var det perfekt. Sen har vi firat det några gånger till, vi gick ut och åt på en bättre restaurang några dagar senare och när vi hade fått våra ringar (vi köpte dem efter frieri/förlovning eftersom han hade på känn att jag ville välja ring själv, vilket han hade rätt i) bestämde vi var och när vi skulle ta på oss ringarna och gjorde en grej av det. Det är ju lite det jag tror ni får göra i det här fallet.