• Willowfield

Är så arg jag skulle kunna....

Min blivande var och hämtade mina brudskor hos skomakaren idag, Skomakaren skulle sätta band på dem för att jag skulle kunna känna mig säker på att inte tappa högerskon då den är lite stor.

Väl hemma igen tar jag paketet och öppnar den (glad som attan att allt börjar falla på plats med min klädsel)
    Trodde jag skulle börja gråta, är SÅ ARG han har förstört mina skor (och nej blivande tänkte inte på att titta på dem hos skomakaren)
    Inte nog med att han limmat fast en läderrem i fel färg. remmen är för kort, satt inte fast utan lossnade direkt när man petade på den. Jag sa även tydligt och klart till han jag vill inte ha läderrem utan fina band som läggs omlott över vaden.
    Men det är inte det värsta, skon som är i ivory i satin har nu svarta fläckar samt fläckar av lim lite varstans...skön är helt enkelt förstörd.
    Den 30/7 skall jag stå brud och nu har jag inga skor...
    Är bara så ledsen och arg (oj vad jag upprepar mig)  sant att 1300 kr är totalt bortkastade.

Nog för att jag tänker kräva han på de pengarna men frågan är ju om man får ngt?????

Inte vet jag när jag skall ha tid att leta skor heller..... 

• Svar på tråden Är så arg jag skulle kunna....
  • bruden

Gå tillbaka imorrn och reklamera. Alla företag har ju faktriskt rätt att få åtgärda fel. Om det inte går har du rätt som konsument att kräva ersättning för att åtgärda felet  någon annanstans. Skomakaren får då vackert hosta upp vad det kostar.
    Vilken skomakare är det? Bor själv 1,5 mil från Gurkstan  

• fru2011kanske

Fy vad trist!

Ja, ring imorgon!, och sen blir det till att åka ut och leta skor tycker jag! (om han nu inte kan rädda skorna..)

• Chicita

Jag vet inte vilken storlek du har. Men jag köpte dessa begagnade för ett tag sedan.
    Visst dom är lite fläckiga dom också men jag tror att det går att putsa bort lite.
    Jag kommer inte använda dom. Dom är i storlek 39.
    Kan det vara något för dig? Messa mig din adress i så fall så skickar jag dom till dig så fort jag kan

• Hoffsennanen Tottoplex

Stackare!! Gillar dock att du blir arg och inte tråkigt uppgiven..hahah!!! Gå till honom och skäll ut honom efter noter...och vart bor du? bild på skorna så kan vi tjejer kanske ge dig tips på vart du hittar nya isf? som du kan köpa för de pengar som du får av honom

• MsChevy
    Hoffsennanen Tottoplex skrev 2011-07-20 18:20:17 följande:
    Stackare!! Gillar dock att du blir arg och inte tråkigt uppgiven..hahah!!! Gå till honom och skäll ut honom efter noter...och vart bor du? bild på skorna så kan vi tjejer kanske ge dig tips på vart du hittar nya isf? som du kan köpa för de pengar som du får av honom
    Bra sagt!!! Lägg upp en bild på dina skor så kanske vi kan hjälpa dig!!! 
  • MsChevy

Det där vart ju inge bra!Skrikandes
     Försöker igen sen om ingen vet hur man tar bort inlägget?

• Chicita

Enda sättet att ta bort inlägget är genom att anmäla det (tryck på röda märket med vita handen om du inte gjort det förut) och säga att man vill ta bort sitt eget felaktiga inlägg

• Black Coffee

Men hur har det gått? Ringde du idag? Vad sa den sk skomakaren?

Kaffe

• Willowfield

Oh vad gulliga ni är allesammans. värmer gott. Tack!

Jodå, jag ringde till han och förklarade vad som hänt och undrade hur det kom sig att skorna hade svarta fläckar samt limfläckar?
    Fick till svar att men var kommer de ifrån? Förvånad Hallå!!!! Vart så paff så först visste jag inte vad jag skulle säga..
    Men fann mig snabbt och svarade -Ja inte vet jag men kan det tänkas vara från dina skitiga fingrar eller en skitig maskin kanske.... 
    -Ja, men det kan jag fixa sa han, jag har medel som tar bort sådant.
    -Tror du på allvar du kan få bort svart fett från ett par satinskor utan att ytan förstörs parerade jag. Samt att jag undrade hur det kom sig att han använt gråbeiga lädderband, tillika för korta och fel ditsatta och att de lossnade direkt. Undrade vidare om han glömt att jag sagt han inte skulle göra ngt med skorna om han inte hade rätt sorts band?
    -Jo det mindes han, men om de lossnat kunde han sätta dit dem igen..
    - Men det är ju fel sorts band och fel färg sa jag.
    -Jasså! ville jag inte ha de banden, frågade han då
    (här börjar jag allvarligt fundera på om mannen har alla hästar hemma)
    - Nej det vill jag inte, jag sa ju det redan förra veckan, det jag vill nu är att du kompenserar mig för de förstörda skorna.
    -Kom in med skorna svarade han så skall vi se vad vi kan göra, jag skall rengöra dem. 

Så imorgon blir det en tur till västerås så får vi se hur han lyckas med att putsa upp ett par ivory satin skor...
    Skorna heter bethany ivory satin shoe storlek 39
    Hittade en bild på nätet och ser att de finns till salu i alla fall i england men de hinner ju tyvärr aldrig hit på en vecka....

• Willowfield

Glömde säga att jag är innerligt tacksam för alla erbjudanden om skor :) så innerligt gulliga ni är.
    återkommer gärna om inte fallet löser sig.. 

Svar på tråden Är så arg jag skulle kunna....