• Willowfield

Är så arg jag skulle kunna....

Min blivande var och hämtade mina brudskor hos skomakaren idag, Skomakaren skulle sätta band på dem för att jag skulle kunna känna mig säker på att inte tappa högerskon då den är lite stor.

Väl hemma igen tar jag paketet och öppnar den (glad som attan att allt börjar falla på plats med min klädsel)
    Trodde jag skulle börja gråta, är SÅ ARG han har förstört mina skor (och nej blivande tänkte inte på att titta på dem hos skomakaren)
    Inte nog med att han limmat fast en läderrem i fel färg. remmen är för kort, satt inte fast utan lossnade direkt när man petade på den. Jag sa även tydligt och klart till han jag vill inte ha läderrem utan fina band som läggs omlott över vaden.
    Men det är inte det värsta, skon som är i ivory i satin har nu svarta fläckar samt fläckar av lim lite varstans...skön är helt enkelt förstörd.
    Den 30/7 skall jag stå brud och nu har jag inga skor...
    Är bara så ledsen och arg (oj vad jag upprepar mig)  sant att 1300 kr är totalt bortkastade.

Nog för att jag tänker kräva han på de pengarna men frågan är ju om man får ngt?????

Inte vet jag när jag skall ha tid att leta skor heller..... 

• Svar på tråden Är så arg jag skulle kunna....
  • Hoffsennanen Tottoplex

Synd att du inte bor längre ner! Isf kunde du köpt dessa för hm...300:- !! Men bra bruden att du va så duktig när du ringde!
  • MsChevy

Jag har ett par vita skor som liknar de lite längre upp på sidan. Har försökt lägga upp bild, men det går inteRynkar på näsan
    Men de finns i Köping för 300:- om du är intresseradSkrattande 

• Chicita
    MsChevy skrev 2011-07-20 21:25:54 följande:
    Jag har ett par vita skor som liknar de lite längre upp på sidan. Har försökt lägga upp bild, men det går inteRynkar på näsan
    Men de finns i Köping för 300:- om du är intresseradSkrattande 
    Ligger bilden på nätet? I så fall högerklicka och kopiera bilden, sen bara klistra in i inlägget... Om bilden är för stor, så lägg in länken i inlägget istället så är det lättare att se när man öppnar i nytt fönster och bilden skalas om
    Glad 
  • Smileycat
    Hoffsennanen Tottoplex skrev 2011-07-20 21:11:52 följande:

Synd att du inte bor längre ner! Isf kunde du köpt dessa för hm...300:- !! Men bra bruden att du va så duktig när du ringde!
    vad fina vart har du hittat dom?
  • Hoffsennanen Tottoplex
    Smileycat skrev 2011-07-20 22:21:29 följande:
    vad fina vart har du hittat dom?
    Finns på Visko, en skoaffär ca 3 mil från borås och hm...6 mil från varberg? En skobutik ute i buschen helt enkelt! Finns i svart och denna färg senaste gångerna jag varit där! Jag vill dock ha dem i grönt, eller orange eller något annat utstickande!
  • fru2011kanske

Då håller jag tummarna för att han kan fixa skorna!! Nu låter han ju inte supersmart, men jag hoppas han är duktig och bara hade en dålig dag på jobbet med dina skor!!

• MsChevy
    Chicita skrev 2011-07-20 21:28:47 följande:
    Ligger bilden på nätet? I så fall högerklicka och kopiera bilden, sen bara klistra in i inlägget... Om bilden är för stor, så lägg in länken i inlägget istället så är det lättare att se när man öppnar i nytt fönster och bilden skalas om
    Glad 
    Det har jag testat men bilden blev så in i h-vete stor så man såg inte vad det föreställde... :/
  • Chicita
    MsChevy skrev 2011-07-21 14:11:40 följande:
    Det har jag testat men bilden blev så in i h-vete stor så man såg inte vad det föreställde... :/
    Länka då... Alltså adressen till bilden, inte själva bilden. De flesta webläsare skalar om bilden om man öppnar i nytt fönster Glad
  • Smileycat
    Hoffsennanen Tottoplex skrev 2011-07-20 23:26:54 följande:
    Finns på Visko, en skoaffär ca 3 mil från borås och hm...6 mil från varberg? En skobutik ute i buschen helt enkelt! Finns i svart och denna färg senaste gångerna jag varit där! Jag vill dock ha dem i grönt, eller orange eller något annat utstickande!
    lite för långt bort för mig
    jag vill helst ha några snygga blå skor, men tiden börjar rinna iväg för mig :-S

Hoppas på glädjande besked från TS ikväll iaf! *håller tummarna* 
  • bruden
    Smileycat skrev 2011-07-21 14:54:20 följande:
    Hoppas på glädjande besked från TS ikväll iaf! *håller tummarna* 
    Jag med! Undrar vilken skomakare det är så man vet vart man INTE ska gå.
  • teddy66

HUr har det gått för dig Willowfield???

• Amejuli
    Hoffsennanen Tottoplex skrev 2011-07-20 23:26:54 följande:
    Åh, visko! Nostalgi. Jag är från Kinna men bor sen flera år tillbaka i sthlm. Måste få fråga vart du kommer ifrån?
  • Hoffsennanen Tottoplex
    Amejuli skrev 2011-07-22 21:16:18 följande:
    Åh, visko! Nostalgi. Jag är från Kinna men bor sen flera år tillbaka i sthlm. Måste få fråga vart du kommer ifrån?

Haha! Vad roligt!!! Bor i Horred! Har du kvar släkt osv i Mark? Då borde du ju kunna åka till Visko ibland å Ullared!!!(fast dit vallfärdar ju folk iofs )
  • Amejuli
    Hoffsennanen Tottoplex skrev 2011-07-22 21:20:03 följande:
    Haha! Vad roligt!!! Bor i Horred! Har du kvar släkt osv i Mark? Då borde du ju kunna åka till Visko ibland å Ullared!!!(fast dit vallfärdar ju folk iofs )
    Javisst! Jag har nästan hela min familj och släkt där! För något år sedan var jag faktiskt på visko och tro det eller ej, men då hittade gubben sina bröllopsskor! Men det är definitivt värt ett besök igen nästa gång jag far hemåt! Ullared körde vi veckan innan midsommar på en vardag. Helt dött så då hade vi riktig tur. Storhandlade till bröllopet och blev riktigt billigt! (Fast man plockar ju på sig en massa man inte visste att man behövde också så då springer det ju iväg :-P )
  • Hoffsennanen Tottoplex
    Amejuli skrev 2011-07-22 21:32:44 följande:
    Javisst! Jag har nästan hela min familj och släkt där! För något år sedan var jag faktiskt på visko och tro det eller ej, men då hittade gubben sina bröllopsskor! Men det är definitivt värt ett besök igen nästa gång jag far hemåt! Ullared körde vi veckan innan midsommar på en vardag. Helt dött så då hade vi riktig tur. Storhandlade till bröllopet och blev riktigt billigt! (Fast man plockar ju på sig en massa man inte visste att man behövde också så då springer det ju iväg :-P )

Hahah!! Ja gekås är farligt på det sättet Alltid massor man helt plötsligt "måste" ha! Vad tycker din karl om gekås? Min anser att det är h*lvetet på jorden... Men han följer så snällt med! Visko går ju dock upp och ner i fynd tycker jag. Men har man tur finns det något!
  • Amejuli
    Hoffsennanen Tottoplex skrev 2011-07-22 23:03:11 följande:
    Hahah!! Ja gekås är farligt på det sättet Alltid massor man helt plötsligt "måste" ha! Vad tycker din karl om gekås? Min anser att det är h*lvetet på jorden... Men han följer så snällt med! Visko går ju dock upp och ner i fynd tycker jag. Men har man tur finns det något!
    Det lustiga är att min karl är helt "gekåsfrälst" medan jag är den som tjatar om att det är dags att gå hem, haha... Ja, har man tur kan man verkligen göra riktiga fynd på visko ibland. min blivande är även smått förälskad i den affären... :-P

Får man vara så ohyfsad att man frågar vilken årgång du är? Funderar på om vi måhända har några gemensamma bekanta?

Ber om ursäkt till TS för OT-diskussion. Men är så roligt när man springer på någon från hemtrakterna. Men hur har det gått för dig? Hoppas innerligt att det löst sig för dig. Jag gifter mig samma dag som du och förstår verkligen att det måste vara jobbigt att deala med sånt där så här de sista dagarna. Hoppas som sagt att det löst sig!
  • Hoffsennanen Tottoplex
    Amejuli skrev 2011-07-22 23:20:20 följande:
    Det lustiga är att min karl är helt "gekåsfrälst" medan jag är den som tjatar om att det är dags att gå hem, haha... Ja, har man tur kan man verkligen göra riktiga fynd på visko ibland. min blivande är även smått förälskad i den affären... :-P

Får man vara så ohyfsad att man frågar vilken årgång du är? Funderar på om vi måhända har några gemensamma bekanta?

Ber om ursäkt till TS för OT-diskussion. Men är så roligt när man springer på någon från hemtrakterna. Men hur har det gått för dig? Hoppas innerligt att det löst sig för dig. Jag gifter mig samma dag som du och förstår verkligen att det måste vara jobbigt att deala med sånt där så här de sista dagarna. Hoppas som sagt att det löst sig!
    Jag skriver under på ursäkten till TS  

Åh jag är inte så gammal...89:a  Fast man kan väl ha gemensamma bekanta ändå! Har dock tre äldre syskon! De två äldsta födda 81 och 83 gick på marks gymnasium!

haha...min karl säger inte så mycket om att han vill hem... mer jag som frågar honom varje kvart  
  • Willowfield

OOoh tack än en gång alla goa Solig
    Ber om ursäkt att jag inte svarat  men det har varit en aning hektiskt de sista dagarna har inte ens hunnit titta åt datorn.

Det har ordnat sig med skor dock ej de jag hade tänkt men o andra sidan inte mycket som blivit som jag tänkt.
    Tänker göra en ny tråd och berätta om mitt andra missöde..hade först tänkt skriva det här men känner att den förtjänar en egen tråd.

Än en gån tack alla ni för alla erbjudanden  och jag måste få säga jag är helt fascinerad över hur ni ansträngt er, letat på nätet osv. Tack!

Skomakaren detta gäller finns på torget i Bäckby i Västerås (så har jag inte lagt ut ngt namn)
    Har inte haft möjlighet att besöka han ännu utan har "bokat" en tid på måndag med han. (om du undrar varför så förklarar jag det i min kommande tråd "jakten på en brudklänning....) 
    Ingen skomakare jag känner till men fick han varmt rekomenderad av en väninna som bor i gurkstaden. Hon anlitar honom ofta och har alltid blivit helnöjd. så inte vet jag, semester tider, vikarie eller allmänt trött, vad som påverkade att han saboterade mina brud skor totalt, En sak är säker han må vara hur bra som helst mina skor rör han aldrig mer...

Svar på tråden Är så arg jag skulle kunna....